piątek, 27 lutego 2015

Owocowo-wytrawna sałatka z mango

W środę miałam przesympatyczne spotkanie z moimi wychowankami sprzed 12 lat (jak ten czas leci!). Wspominaliśmy wspólnie spędzony czas ze śmiechem, ale i pewnym rozrzewnieniem. Tak tak - tamte czasy już nie wrócą, ale na szczęście pozostały we wspomnieniach. To ciekawe, ile pamiętamy i to, że nawet tamte trudne chwile z perspektywy czasu stają się w obecnej rzeczywistości powodem do uśmiechu. I tak mnie wspominkowo wzięło i trzyma do dziś, że przypomniałam sobie o mojej ulubionej niegdyś sałatce z wciąż ulubionym owocem, jakim jest mango. Od razu podkreślam, że przepis nie jest mój, ale zapożyczony z jednego z telewizyjnych programów kulinarnych. Wydaje mi się, że od Pascala Brodnickiego.



Sałatka z mango

Składniki:



mango
2 cykorie (zimą używam białej belgijskiej, jesienią sprawdza się radicchio)
duży grejpfrut czerwony
2 średnie jabłka (lub jedna duża antonówka)
ok. 20 dag sera żółtego typu gouda lub radamer
pęczek szczypiorku
2 łyżeczki kminku (niemielonego)
2 łyżki oliwy


Cykorię naciąć wzdłuż na ćwiartki i pokroić w talarki.
Ser, jabłka i mango pokroić w kostkę podobnej wielkości.
Całość posypać kminkiem.
Odkroić skórkę grejpfruta i wycinać cząstki spomiędzy błonek (pokazuję to na zdjęciu obok) nad salaterką z sałatką (chodzi o to, by kminek zaczął nasiąkać sokiem). Cząstki potem pokroić na mniejsze kawałki. A z reszty grejpfruta wycisnąć sok do salaterki.
Szczypiorek pokroić i dodać do sałatki. Całość polać oliwą i wymieszać.

Ze zjedzeniem warto poczekać 5-10 minut, by kminek nie był zbyt suchy po rozgryzieniu. Dłużej wytrzymać z czekaniem się nie da ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.