niedziela, 13 sierpnia 2017

Naturalny sok pomidorowy do słoików lub butelek

Wiosną i jesienią, gdy w tunelu pomidory już nie dojrzewają, czyli wtedy, gdy tęsknię za smakiem pomidorów, ratuję się kupnym sokiem pomidorowym. W tym roku pomyślałam, że zrobię własny. Wtedy będę wiedzieć, co w nim naprawdę się znajduje 😊




Składniki:



pomidory (dowolna ilość i dowolne odmiany)

  1. Pomidory pokroić na kawałki, usuwając stwardniałe piętki i brzydkie elementy. Nie trzeba usuwać skórek.
  2. Kawałki pomidorów umieścić w garnku, zagotować, a potem pogotować ok. 10 minut, by pomidory zaczęły się rozpadać, a skórki zmiękły.
  3. Garnek z pomidorami odstawić do lekkiego ostudzenia.
  4. Pomidory przetrzeć trzepaczką rózgową przez gęste metalowe sito. Pestki i skórki, które zostają na sicie, wyrzucić np. na kompost.
  5. Uzyskany sok przelać do butelek lub słoików (wykorzystałam słoiki po oliwkach).
  6. Sok z butelkach lub słoikach zapasteryzować - włożyć do do wysokiego garnka ze ściereczką kuchenną na dnie; wlać wodę, by sięgała do szyjek słoików i od momentu zagotowania wody gotować jeszcze ok. 10 minut na palniku o małej mocy.
  7. Słoiki lub butelki wyjąć i odstawić do ostygnięcia.
  8. Przechowywać w ciemnym miejscu (w piwnicy lub w dolnej szafce kuchennej).




Róbmy przetwory - edycja 3Warzywa psiankowate 2017http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/06/robmy-przetwory-edycja-3-zaproszenie-do.html

4 komentarze:

  1. Wspaniały smak, lubię nawet jak pływają w soku pestki z pomidorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie w soku one przeszkadzają, ale w passacie są ok :)

      Usuń
  2. Naprawdę w przyszłym roku muszę się podciągnąć w temacie przetworów. Strasznie mi głupio, bo nic nie dodałam do Twojej akcji, a Ty zarzuciłaś mnie masą świetnych przepisów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pomidorową maniaczką (zwróciłaś uwagę na mój awatar?), więc na Twoją psiankowatą akcję czekam co roku z niecierpliwością.
      Rozumiem, że od roku Twoje życie wygląda inaczej, ale może uda Ci się w następnym sezonie dorzucić coś do akcji przetworowej. Pozdrawiam

      Usuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.