czwartek, 19 marca 2020

Pieczeń gryczana z twarogiem

Od dawna mam ochotę na piróg biłgorajski, ale wciąż mi z nim nie po drodze 😅 Ostatnio okazało się, że w mieszkaniu nie mam zbyt dużo ziemniaków i znów realizacja planów co do niego musiała zostać przesunięta na inny termin. Z resztek powstała jednak ciekawa pieczeń. Ja nie dodałam do niej soli, bo nie smakują mi solone kasze. Wy możecie zrobić inaczej - też rzecz gustu. Świetnie do niej pasuje chrzan, śmietana, grzybki marynowane, chutney lub wyrazista w smaku sałatka.




Składniki:

ok. 300 g ziemniaków
100 ml palonej kaszy gryczanej
300 g twarogu
2 jajka
cebula
80 g masła
pieprz
łyżka suszonej bazylii


  1. Ziemniaki obrać i ugotować w wodzie.
  2. Kaszę gryczaną zalać 200 ml wody i gotować do zniknięcia płynu. Potem pozostawić pod przykryciem na kwadrans.
  3. Ugotowane ziemniaki rozgnieść widelcem (do tej ilości nie opłaca się używać praski).
  4. Do ziemniaków dodać kaszę gryczaną. Dokładnie wymieszać.
  5. Cebulę obrać, pokroić w kostkę i zeszklić na maśle. Dodać do masy.
  6. Do masy dodać pokruszony w placach twaróg i jajka. Wszystko dokładnie wymieszać.
  7. Doprawić do smaku pieprzem i bazylią.
  8. Masę przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Równo rozprowadzić, dociskając do dna.
  9. Keksówkę z masą wstawić do piekarnika. Włączyć go na 200 stopni C. (opcja góra/dół) i piec 15 minut, potem zmniejszyć temperaturę do 180 stopni i piec jeszcze 50 minut.
  10. Keksówkę wyjąć na kratkę i odstawić na ok. godzinę. Potem wyjąć z keksówki i zostawić do całkowitego ostudzenia. Następnie włożyć do lodówki (to zabieg, który pozwoli na to, by pieczeń nie kruszyła się podczas krojenia).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.