niedziela, 1 listopada 2020

Ciasto z całymi gruszkami

Dzisiejsze ciasto wypatrzyłam w programie "Ewa gotuje". Początkowo miałam zrobić je dokładnie w tej wersji z programu, ale potem ociupinkę zmieniłam, podobnie jak sposób wykonania. Myślę, że wrócę do niego jeszcze kiedyś, ale zmienię ciasto, bo choć z ciemnym kolorem prezentuje się ładnie, to jednak po raz kolejny okazuje się, że ciasta kakaowe nie odpowiadają moim kubkom smakowym 😊😔 




Składniki (na keksówkę o długości 30 cm):
Ciasto
200 g mąki pszennej
2 łyżki kakao
szczypta soli
90 g cukru (zmniejszyłam, bo przepisy p. Wachowicz są dla mnie za słodkie)
jajko
175 g zimnego masła
łyżka śmietany (tego składnika nie ma w wersji oryginalnej)

Środek
5-6 gruszek z ogonkami
sok z połowy cytryny lub limonki
250 g ricotty
2 jajka
100 g cukru
łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
cukier puder

  1. Wymieszać suche składniki. Dodać do nich jajko i masło pokrojone na małe kawałki. Wyrobić gładkie ciasto, ewentualnie dodając śmietanę.
  2. Ciasto rozwałkować między papierem do pieczenia (kawałek dopasowany do keksówki) a folią aluminiową.
  3. Usunąć folię, a ciasto z papierem przełożyć do keksówki, formując ładne boki.
  4. Ciasto z keksówką schłodzić np. na balkonie lub w lodówce.
  5. Gruszki obrać, zostawiając ogonki. Usunąć gniazda nasienne np. łyżeczką do melonów.
  6. Gruszki skropić sokiem z cytryny lub limonki, by nie ściemniały.
  7. Nagrzać piekarnik do temperatury 200 stopni C., opcja pieczenia góra/dół.
  8. Gruszki włożyć do keksówki. Powinny dobrze do siebie przylegać, by podczas pieczenia się nie przewracały.
  9. Ricottę wymieszać trzepaczką rózgową z jajkami, cukrem z wanilia i cukrem.
  10. Masę serową przelać do keksówki, uzupełniając przestrzenie między gruszkami i ciastem.
  11. Piec 45 minut.
  12. Wyjąć ciasto w formie na kratkę do pieczenia. Gdy nieco ostygnie, wyjąć z keksówki. Odstawić do całkowitego schłodzenia.
  13. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.
Uwagi na przyszłość:
- użyć keksówki 30-centymetrowej
- zrezygnować z kakao
- zmniejszyć ilość cukru w cieście
- do ciasta dodać skórkę z cytryny, by ciasto nie było mdłe
- do masy serowej dodać sok, który spływa z gruszek







4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Właśnie ten wygląd mnie zafascynował i postanowiłam skorzystać z przepisu :)

      Usuń
  2. Wygląda smacznie i jak ciekawie! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zdjęcia pozostawiają wiele do życzenia, bo niestety ciasto kroiłam i fotografowałam w pospiechu ;(

      Usuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.