środa, 10 listopada 2021

Kotlety z selera i ciecierzycy (do burgerów)

Zmuszona do pracy zdalnej i w związku z tym oglądająca świat w czasie rzadszych niż zazwyczaj spacerów, zatęskniłam za kolorami w domu i na talerzu. A że niedawno przyszła do mnie prasa do burgerów od marki Enders (bardzo dziękuję 😊), to postanowiłam przygotować kotlety z selera i ciecierzycy, wegetariański zamiennik popularnych w Polsce mielonych. Swoje kotlety piekłam na dwa sposoby - w piekarniku na papierze do pieczenia i na grillu elektrycznym. Myślę, że do obróbki termicznej doskonale sprawdziłyby się też grille gazowe. Dlatego do masy dodałam trochę tłuszczu, który jest nośnikiem smaku. Kotlety okazały się strzałem w dziesiątkę zarówno jako danie główne, jak i wkładka do burgerów 😋🎯😋




Składniki (na 4 burgery):

duży seler korzeniowy (ok. 600 g)
5 łyżek ugotowanej ciecierzycy (lub ciecierzycy z puszki)
jajko
2 czubate łyżka bułki tartej
czubata łyżka kaszy manny
ząbek czosnku
2 łyżki oleju
pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
1/3 łyżeczki ostrej papryki w proszku
1/3 łyżeczki zmielonej lub młotkowanej w moździerzu kolendry
sól
pieprz

  1. Seler obrać i pokroić na duże kawałki. Zalać wodą i gotować do miękkości, najlepiej w osolonej wodzie. Odcedzić, odparować i odstawić do ostudzenia.
  2. W blenderze zmiksować seler i ciecierzycę.
  3. W misce wymieszać seler i ciecierzycę z resztą składników. Dokładnie wymieszać i doprawić do smaku solą i pieprzem.
  4. Masę podzielić na 4 części.
  5. Prasę do burgerów lekko natłuścić olejem.
  6. Każdą część uformować w prasie do burgerów.
  7. Kotlety piec w piekarniku nagrzanym do 210℃ lub na grillu.
  8. Gorące kotlety podawać jako danie główne z puree ziemniaczanym i surówką (u mnie surówka z porów) lub jako burger, o czym pisałam niedawno przy okazji przepisu na bułki do burgerów.


Jeszcze raz bardzo dziękuję marce Enders 😊😊😊 za możliwość wypróbowania prasy do burgerów. To nowość na polskim rynku. U mnie z pewnością będzie często wykorzystywana 😊

Poradnik:
  • Przed użyciem do przygotowania wegetariańskich i wegańskich kotletów, prasę należy lekko natłuścić olejem do smażenia. 
  • Warto włożyć dużą porcję masę, bo wtedy pod wpływem swojego ciężaru będzie łatwo odchodzić od prasy podczas kładzenia kotletów na blasze lub na grillu.
  • Po wykorzystaniu należy dokładnie umyć prasę i ją wysuszyć.






-----
Podobne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.