niedziela, 9 sierpnia 2020

Sałatka szopska

Zdarza Wam się, że idziecie na konkretne zakupy, a wracacie do domu z czymś zupełnie innym? Mnie się tak zdarzyło wczoraj. Szukałam w sklepie mascarpone, by zrobić ciasto. Tego sera nie znalazłam (zdziwiło mnie, że o godz. 10.00 w sobotnie przedpołudnie półki z nabiałem świeciły pustkami), ale za to kilka razy rzucał mi się w oczy bułgarski ser szopski. Niewiele się zastanawiając wzięłam go i w związku z tym zamiast podawać dziś ciasto z malinami, robię kolejne porcje klasyka bułgarskiej kuchni w postaci sałatki szopskiej,




Składniki (na 2 porcje):
3 średnie pomidory 
1 mała czerwona papryka
2 ogórki gruntowe
pół małej cebuli
2 łyżki dobrego oleju (użyłam oleju lnianego) 
1 łyżeczka soku z cytryny
ok. 100 g startego bułgarskiego sera szopskiego albo fety 
1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki 
sól 

  1. Obrać ogórki. Pokroić na półtalarki grube na 3 mm.
  2. Pomidory pokroić na kawałki podobne wielkością ogórkom.
  3. Paprykę pokroić w grubą kostkę lub w paski.
  4. Cebulę obrać i pokroić w piórka.
  5. Warzywa połączyć ze sobą i posolić dwiema szczyptami soli oraz skropić sokiem z cytryny i olejem. Wymieszać.
  6. Sałatkę posypać startym serem i posiekaną natką pietruszki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.