poniedziałek, 16 października 2017

Jesienny chleb z dynią i figami w październikowej piekarni

W swojej kuchni przygotowuję zwykle dania dopasowane do pór roku i dojrzewania warzyw i owoców. W związku z tym z wielką radością przywitałam propozycję Zorry! na chleb z dynią do październikowej piekarni u Amber. To idealny wybór na obchodzony dziś World Bread Day. Już kiedyś podawałam na blogu przepis na chleb z dynią i chili, więc wiedziałam, że dla innego efektu kolorystycznego tym razem użyję dyni pieczonej i zmiksowanej, a nie surowej i tartej. Jak zwykle chleb piekłam w keksówce, bo wtedy wiem, na jak długo mi tego chleba wystarczy.




Składniki:


oryginalny przepis tutaj (Klik!)

100 g puree z dyni (użyłam 150 g z dyni wcześniej pieczonej przez 40 minut, a potem rozgniecionej widelcem)
50 g płynnego zakwasu (użyłam 80 g)
50 g mąki razowej z pełnego przemiału (użyłam żytniej)
400 g mąki pszennej typu 550
5 g świeżych drożdży (zrezygnowałam)
230 g wody (użyłam mniej)
10 g soli (proponuję więcej)
50 g suszonych fig, drobno pokrojonych
30 g nasion dyni

  1. Do misy robota* dodaj wszystkie składniki, za wyjątkiem soli, fig i dyni.  Miksuj  na minimalnym poziomie przez 4 minuty. Dodaj sól i miksuj ciasto na poziomie 2 ciasto przez 4 minuty, dodaj figi i nasiona dyni i miksuj przez 2 minuty.
  2. Zdejmij hak do ciasta, przykryj i zostaw ciasto do wyrastania w temperaturze 30 st. C  na 90 minut, po upływie 30 minut złóż ciasto.
  3. Uformuj podłużny bochenek i przełóż do koszyka, odstaw na 40-60 minut, w zależności od temperatury pokojowej.
  4. Nagrzej piekarnik do 220 stopni C. Piecz chleb na dolnym poziomie  przez 35-40 minut**.
  5. Wystudź chleb na ruszcie.
*ciasto wyrabiałam ręcznie, głównie drewnianą łychą
** bałam się, że chleb wyjdzie zbyt mocno przypieczony, więc po 10 minutach zmniejszyłam termostat na 200 stopni C i piekłam jeszcze 40 minut.




Jesienny chleb z dynią i figami piekli autorzy blogów:

Apetyt na smaka
Codziennik kuchenny
Gotuj zdrowo! Guten Appetit!
Konwalie w kuchni
Kuchnia Gucia
Kuchennymi drzwiami
Moje małe czarowanie
nie-ład mAlutki
Nie tylko na słodko
Ogrody Babilonu
Pieguskowa kuchnia
Proste potrawy
Przepisy na domowy ser i chleb
Sto kolorów kuchni
Weekendy w domu i ogrodzie
W poszukiwaniu slowlife

20 komentarzy:

  1. Pięknie upieczony chleb!
    Kolejny chleb do dyniowej kolekcji i mi bardzo się spodobał.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie smakuje ten chleb! Dziękuję za tę propozycję z okazji WBD :)

      Usuń
  2. Foremkowa wersja bardzo mi się podoba. :)
    A chleb z dynią i chilli również z chęcią wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porównaniu z dzisiejszym wypiekiem mój chleb z dynią i chili blado wypada ;)

      Usuń
  3. Smakowicie wyglądające bochenki o profesjonalnym miękiszu. Dziękuję za wspólne pieczenie.
    Ps. A w sąsiedztwie jesienny pigwowiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również dziękuję :)
      Tak, to pigwowiec. Nie zerwałam wszystkich owoców z krzaków i teraz zużywam do herbaty.

      Usuń
  4. Smakowicie Ci się upiekł :) Pozdrawiam i do następnego pieczenia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie upieczony. Dziękuję za wspólne świętowanie Dnia Chleba i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie się prezentuje, dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo udany wypiek. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny chlebek, dziękuję za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały bochenek!
    Do następnego! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudnie upieczony!
    Dziękuję za wspólny czas :)

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.