piątek, 22 marca 2024

Bezglutenowe pieczywo wieloziarniste z pomidorami i oliwkami

Po pierwszym upieczeniu pieczywa na twarogu nie byłam zadowolona z jego smaku, a jeszcze bardziej przeszkadzało mi w nim śluzowate siemię lniane. Jednak sam pomysł tak szybkiego pieczywa jest dla mnie zbawienny w niedzielne wieczory, gdy po podróży muszę przygotować pieczywo na kanapki w poniedziałek rano. Dlatego przygotowałam mieszankę ziaren, która bardziej mi odpowiada i dodałam do niej składniki o wyrazistym smaku. Zrezygnowałam z soli i spulchniacza. I w ciągu 70 minut uzyskałam charakterne pieczywo o chrupkiej skórce 😋




Składniki:

0,5 kg białego sera 
4 jajka 
150 ml pestek dyni 
150 ml pestek słonecznika
150 ml nasion chia 
2 łyżki mąki łubinowej (może być też z ciecierzycy)
garść suszonych pomidorów (mogą też być pomidory w oliwie)
2 garści ciemnych oliwek

  1. Suszone pomidory zalać gorącą wodą i odstawić na kwadrans.
  2. Ser rozdrobnić widelcem, a potem zmiksować z jajkami.
  3. Do masy serowo-jajecznej dodać nasiona i mąkę z łubinu. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać.
  4. Pomidory pokroić na kawałki i dodać do masy.
  5. Oliwki przepołowić i również dodać do masy.
  6. Całość dokładnie wymieszać.
  7. Przełożyć masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. 
  8. Piec godzinę w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C. 
  9. Wyjąć na kratkę i wystudzić.


-----
Podobne:

Domowa Piekarnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.