sobota, 29 grudnia 2018

"Wytrawne potrawy wigilijne 4." - podsumowanie akcji



Właśnie zakończyła się czwarta edycja mojej akcji kulinarnej "Wytrawne potrawy wigilijne". Wzięło w niej udział 9 uczestników, którzy zgłosili 16 swoich propozycji. Jeden z wpisów nie spełniał warunków akcji, więc poniżej publikuję 15 zaakceptowanych przepisów. Znajdziecie w nich propozycje na wigilijne zupy, wszelkiego rodzaju śledzie z dodatkami oraz potrawy z kapustą i grzybami w rolach głównych.

Na dole umieściłam przepisy ciut kontrowersyjne. Są postne, więc je zaliczyłam, ale mam dylemat co do tego, czy ktoś rzeczywiście robi kopytka i bigos na Wigilię. Rozumiem kapustę z grzybami (namiastka bigosu) lub kapustę z grochem w czasie kolacji wigilijnej. Jednak bigos zdecydowanie kojarzy mi się z samymi Świętami Bożego Narodzenia.
Jednak co region, to inny obyczaj i tradycja, więc zaliczam.


Wszystkim dziękuję za udział w akcji i zapraszam za rok 😊


A tutaj zaakceptowane przepisy:





Żur wigilijny z suszonymi grzybami








Wigilijny barszcz na zakwasie








































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.