wtorek, 15 marca 2022

Chleb wysokobiałkowy Keto

15 marca, czyli w Dzień Piekarzy i Cukierników w domowych pieleszach nie może zabraknąć wyjątkowego chleba. U mnie - dzięki uprzejmości sklepu Bee.pl - jest to chleb wysokobiałkowy Keto. To moje kolejne doświadczenie z artykułami sklepu Bee.pl. Bardzo za nie dziękuję 😊😊💝 Wybrane artykuły okazały się strzałem w dziesiątkę 🎯🎯🎯 Na ich bazie powstaną wkrótce kolejne przepisy. W asortymencie sklepu Bee.pl znajduje się zdrowa żywność dobrej jakości. Tym razem wybrałam m.in. mieszankę na chleb wysokobiałkowy Keto i inne artykuły, o których niżej. Chleb okazał się totalnym zaskoczeniem, począwszy od etapu przygotowawczego, przez wyrabianie ciasta, sposób pieczenia, po smakowanie i podziwianie wypieku. Najpierw zdziwiła mnie ilość mieszanki na pojedynczy wypiek (zazwyczaj biorę 0,5 kg mąki, a tu nawet połowy nie zalecono!). Masę wyrabia się bardzo wygodnie ręcznie, choć ma się dziwne wrażenie wyrabiania delikatnej galaretki, która rośnie w dłoniach. Ale prawdziwa niespodzianka czekała po przekrojeniu! Chleb ma piękny żółty kolor, jest wyjątkowo mięciutki, co powoduje, że człowiek zastanawia się, czy nie powinien zjeść więcej kromek niż zazwyczaj. Nie dajcie się zwieść - wystarczy ich tyle, ile zazwyczaj się zjada i człowiek czuje się syty. Ja, maniaczka ciężkich chlebów na zakwasie, jestem oczarowana wypiekiem i wiem, że ten keto chleb upiekę jeszcze nie raz! 😊😊😋😍




Składniki:
200 g mieszanki na chleb wysokobiałkowy Keto marki Naturalnie Zdrowe*
12 g drożdży
pół łyżeczki cukru
200 ml ciepłej wody
20 g miękkiego masła
jajko

  1. Odważyć mąkę do miski. Zrobić w środku dołek, do którego dodać pokruszone drożdże, cukier i połowę ilości wody. Wymieszać widelcem w dołku i odstawić na chwilę.
  2. Masło pokroić na małe kawałki, dodać do masy.
  3. Jajko rozbełtać i też dodać do masy na chleb.
  4. Wszystko dokładnie wyrobić. Zajmuje to ok. 3-4 minut. Wrażenie jest dość mylące, bo ma się wrażenie, że wyrabia się jakiś rodzaj delikatnej galaretki. Bez obaw! Wszystko jest w porządku.
  5. Wyrobione ciasto uformować w kulę, przykryć ściereczką i odstawić na pół godziny.
  6. Wyrośnięte ciasto uformować w bochenek (u mnie podłużny, bo piekłam w keksówce), przełożyć do formy i przykryć. Tym razem odstawić na ok. godzinę.
  7. Formę wstawić do zimnego piekarnika. Nastawić go na 180 stopni C. z opcją termoobiegu bez grzałek. Piec 50-60 minut (ja piekłam 55 min).
  8. Po upieczeniu chleb wyjąć z formy i ułożyć na kratce, by ostygł.




* w skład mieszanki wchodzi: białko pszenne 70%, błonnik pszenny 14%, siemię lniane 14% i sól 2%


Poza mieszanką na chleb wysokobiałkowy Keto w zamówieniu z Bee.pl znalazły się:
  • pulpa z mango - będzie jak znalazł do sernika z mango na Wielkanoc 😊😋
  • napój owsiany typ Barista
  • migdały
  • żurawina suszona
  • tortiilla
  • przyprawa do burito
  • mąka orkiszowa
  • ryż do sushi
  • sos sojowy
  • makaron z serca palmy typ spaghetti
  • makaron konjac rice
Wybór miałam bardzo duży. Dlatego część produktów to te, których dużo zużywam w domu. Ci z Was, którzy tu zaglądają, wiedzą, że nie stronię od nowości i dlatego w przesyłce znalazły się artykuły, z których jeszcze nigdy nie gotowałam i których nie miałam w ustach. 
Wszystko było bezpiecznie i szczelnie zapakowane. Jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuję 😊😊😊 Produkty trafiły w dobre ręce i będą należycie wykorzystane 😊


-----
Podobne:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.