niedziela, 26 listopada 2023

Sałatka z kapusty pekińskiej i tofu

Co roku o tej porze biorę udział w pewnej międzynarodowej konferencji, podczas której od kilku lat serwowane są posiłki wegetariańskie. Nie inaczej miało być wczoraj. I jakież było moje zdziwienie, gdy w surówce podanej do obiadu znalazłam kawałki drobiu 😯 To mi jednak przypomniało niegdyś jedną z moich ulubionych sałatek: z kapusty pekińskiej i kurczaka. I gdyby ktoś mnie zapytał, czy brakuje mi czegoś mięsnego po przejściu na wegetarianizm, powiedziałabym, że właśnie tej sałatki. Robiłam kilka podejść, by uzyskać satysfakcjonujący smak wersji wegetariańskiej. I udało się! 😀😋 Sałatkę najlepiej przygotować ok. 2 godzin przed podaniem.




Składniki:
350 g wędzonego tofu
3 łyżki sosu sojowego
pół łyżeczki mielonego kminku
pół łyżeczki mielonej kozieradki
8 dużych liści kapisty pekińskiej
puszka plastrów ananasa
puszka kukurydzy
3 łyżki majonezu
sól
pieprz
olej do smażenia

  1. Tofu pokroić w kostkę.
  2. Tofu przełożyć do miski. Wymieszać z sosem sojowym, kminkiem i kozieradką. Odstawić na godzinę.
  3. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju.
  4. Obsmażyć (do zrumienienia) na nim kawałki tofu. Odstawić do ostudzenia.
  5. Kapustę poszatkować i umieścić w salaterce.
  6. Do kapusty dodać odcedzoną kukurydzę oraz ananasa pokrojonego w kawałki.
  7. Gdy tofu przestygnie, dodać do reszty składników sałatki.
  8. Dodać majonez i wszystko dokładnie wymieszać.
  9. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
  10. Podawać, gdy smaki się przegryzą.




-----
Podobne:


2 komentarze:

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.