niedziela, 12 kwietnia 2015

Sałatka warzywna z kaszą jaglaną

Czy Wy też tak macie, że zaraz po zakupach jakiegoś produktu chcecie od razu go użyć do gotowania? Ja w każdym razie tak mam ;) Kasza jaglana często gości na moim stole i zawsze mam ją na kuchennej półce. Gdy zatem upiekłam ostatni pasztet, zużywając jej resztę, znalazła się na liście zakupowej. A wczoraj ugotowana powędrowała do sałatki, której przepis prezentuję niżej i którą podałam na dzisiejsze śniadanie, dosypując nasiona chia. Skoro je już kupiłam, to trzeba wykorzystać :) Kolejny udany eksperyment godny powtórzenia, bo będzie idealny do pudełka na drugie śniadanie do pracy.




Składniki:



1/3 szklanki kaszy jaglanej
5 rzodkiewek
18 czarnych oliwek
1/4 żółtej papryki
1/4 czerwonej papryki
1-2 łyżki kaparów
natka pietruszki
oliwa
pieprz
sok z cytryny
ewentualnie: nasiona chia

  1. Kaszę jaglaną opłukać w kilku wodach. Zalać wodą (1,5 szklanki) i gotować. Od momentu zawrzenia gotować 20 minut.
  2. Zdjąć z ognia i odstawić na kilka godzin do ostygnięcia.
  3. Do kaszy wlać ok. 2 łyżek oliwy i rozdrobnić (kasza nasiąknie resztą wody i zamieni się w zwartą bryłę podczas studzenia).
  4. Warzywa umyć i pokroić w małą kostkę. Dodać do kaszy.
  5. Oliwki pokroić na połówki. Dodać do kaszy.
  6. Rozdrobnić natkę pietruszki i też dodać do kaszy razem z kaparami w całości.
  7. Sałatkę doprawić do smaku pieprzem i sokiem z cytryny. Moim zdaniem sól w tej sałatce jest zbędna, ale jeśli ktoś uważa inaczej, może ją dodać. Bronić nie będę ;)
  8. Ewentualnie do sałatki można dodać nasiona chia (szałwii hiszpańskiej).
Sałatka smakuje najlepiej po przegryzieniu smaków.




Kasza jaglana, potrawa udana - I edycja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.