niedziela, 17 czerwca 2018

Młoda kapusta do obiadu i "Uwolnij mnie"

Nadszedł czas bogaty w owoce i warzywa, więc można poszaleć w kuchni i nałykać się dobrodziejstw natury. Rwać, brać i przerabiać 😊 Istny raj dla tych, którzy bez roślin żyć nie mogą 😊 I dziś w mojej kuchni padło na młodą, białą kapustę, którą podałam do obiadu. Grunt to szybkość i łatwość wykonania, które nie psują, ale wydobywają smak.



Składniki:

ćwiartka główki młodej białej kapusty
łyżeczka soli
3 łyżki dobrego oleju rzepakowego
łyżka octu jabłkowego
łyżka płynnego miodu


  1. Kapustę poszatkować według uznania. Posolić, wymieszać i odstawić na kwadrans.
  2. Kapustę polać olejem, octem i miodem. Wymieszać i podawać.

Jeśli masz ciekawy przepis z użyciem miodu lub miodu pitnego i chcesz się nim podzielić, dołącz go do mojej akcji kulinarnej "W krainie miodem płynącej...". Szczegóły po kliknięciu na baner niżej.

https://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2018/06/w-krainie-miodem-pynacej-5-zaproszenie.html



Darii Skibie, autorce swojego debiutu pt."Uwolnij mnie" obiecałam kiedyś, że spotkamy się przy jej autorskim stanowisku w czasie tegorocznych Targów Książki w Warszawie. Życie jednak zweryfikowało moje plany i wciąż znamy się jedynie dzięki naszym blogom.

Po niemal trzech latach związku Diana decyduje się na odejście od Patryka, który znęca się nad nią z coraz większym okrucieństwem. Dziewczyna zdaje sobie sprawę, że miłość Patryka gdzieś się wypaliła, a teraz potrzebne mu są jedynie jej ciało i pieniądze, które wydaje na alkohol i narkotyki.
Z pomocą przychodzi jej dawny przyjaciel, Alan, dzięki któremu udaje się jej nieco odreagować w Irlandii i podjąć ostateczną decyzję o przeprowadzce i zmianie miejsca pracy.
Okazuje się jednak, że nie tak łatwo uciec od zazdrosnego oprawcy, przyrzekającego odzew...

Zawsze przy takich historiach zastanawia mnie, dlaczego kobiety trwają w związku bez przyszłości z alkoholikiem, który kradnie i przepuszcza pieniądze. Dlaczego dają się poniżać, choć z dnia na dzień ich partner staje się coraz bardziej agresywny, a wręcz okrutny. Diana niczego nie przysięgała Patrykowi, nie byli małżeństwem, nie mieli dzieci. Miała natomiast wokół siebie życzliwych ludzi, którzy w odpowiednim czasie stanęli po jej stronie. Ale byli też tacy, którzy poznali się na Patryku i nie ostrzegli. Nie chcieli się wtrącać?

Książka robi wrażenie! Jest niesamowicie realistyczna i budzi emocje. Autorka buduje coraz większe napięcie, przez co niemal pochłania się tę pozycję, szczególnie pod koniec.
Jak na blogerkę książkową przystało, w książce Darii Skiby nie zabrakło odwołań do polskiej literatury kobiecej (zapisałam, może niektóre uda mi się kiedyś przeczytać).

Dario, bardzo udany debiut! Gratuluję!

45/2018 (340 str.)


http://www.kraina-ksiazka-zwana.pl/2018/01/podsumowanie-wyzwania-czytelniczego.html
u Darii
zatytułuj
lato/kolorowy czerwiec



5 komentarzy:

  1. Dziękuję! Mam nadzieję, że w końcu uda się spotkać :) A wymieniane książki myślę, że mogą Ci się spodobać :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może przy okazji kolejnej książki? Masz dobre pióro i mam nadzieję na kolejne lektury spod Twojej ręki :)

      Usuń
  2. Oj ja ostatnio robiłam w pracy ok 20kg :))))))))

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.