piątek, 13 marca 2015

Kasztanowo-pszenne burrito z warzywami i tuńczykiem

Weekend zapowiadał się bardzo pracowicie, więc postanowiłam przygotować tortille, by w razie potrzeby rzucić coś, co się nawinie do środka. Jak to dobrze, że jakiś czas temu Weganon na swoim blogu podzielił się sposobem na wykonanie tortilli :)




Składniki ( na 5 sztuk):



2 łyżki mąki kasztanowej
8 łyżek mąki pszennej
łyżka mąki kukurydzianej
łyżeczka soli
2 łyżki oliwy
wrzątek

Mąki wymieszać z solą i oliwą. Powoli dolewać wrzątek (tyle, by uzyskać gęste ciasto i mieszać ciasto łyżką. Potem wyrabiać na gładką masę, uważając, by się nie poparzyć. Ja chyba mam już azbestowe ręce, bo wyrabiam ciasto ręcznie zaraz po wymieszaniu łyżką.
Odstawić masę pod przykryciem na ok. kwadrans. Potem odrywać kawałki ciasta, uformować z nich kulki i wałkować na cieniutkie placki.
Smażyć na suchej patelni po obu stronach po ok. 15 sekund.



Przed formowaniem burrito tortille jeszcze raz podgrzać, by ładniej się dawały rolować. Układać na środku, co się nawinie.

Dodatki u mnie:
odsączony tuńczyk z puszki (jest mokry, więc nie dawałam żadnego sosu)
plaster wędliny
plaster sera żółtego
talarki selera naciowego
pałeczki czerwonej papryki
liście cykorii belgijskiej
natka pietruszki
kiełki soczewicy

Zagiąć brzeg (ten od naszej strony) tortilli do środka i zwijać ciasno burrito.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.