poniedziałek, 20 stycznia 2020

Owocowy grzaniec bezalkoholowy

W sobotę miałam sporo biegania po mieście. Robiłam to w dużym tempie, by wyrobić się przed zamknięciem kolejnych punktów. Na dworze chłodno, w pomieszczeniach gorąco i w rezultacie wieczorem poczułam, że łapie mnie przeziębienie. Trzeba było pomyśleć o domowym sposobie leczenia i rozgrzewania. Przygotowałam więc bardzo aromatyczny napar. Poniższy przepis podaję na dwie osoby, bo na jednej szklance się nie kończy 😉😊😋




Składniki (na 1 litr napoju, dla dwóch osób):



4 torebki herbaty z żurawiny lub malin
mała pomarańcza
limonka
5 łyżeczek cukru trzcinowego
8 goździków
8 zielonych kardamonów
2 cm świeżego imbiru

  1. Herbatę z cukrem zaparzyć w dużym, zamykanym dzbanku.
  2. Pomarańczę i limonkę sparzyć i dobrze wyszorować. Podzielić na cząstki i rozłożyć do dwóch szklanek.
  3. Do szklanek wrzucić po 4 goździki i 4 kardamony.
  4. Imbir obrać i pokroić na części. Przełożyć do szklanek.
  5. Gdy herbata się zaparzy, rozlać ją do szklanek.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.