poniedziałek, 17 lutego 2020

Chleb orkiszowy z kuskusem z garnka

Bardzo lubię chleby orkiszowe, więc po długiej przerwie dołączyłam do piekarni Amber. Na ten tydzień nie potrzebuję dużo pieczywa, więc zaproponowany chleb z kuskusem idealnie wpasowuje się w moje plany. Zdążyłam niemal w ostatniej chwili, bo chleb nadal jest ciepły, a w mieszkaniu pięknie pachnie 😋😊




Składniki:



przepis z bloga From- Snuggs – Kitchen

80 g suchego kuskusu ( lub kuskus orkiszowy pełnoziarnisty)
8 g świeżych drożdży
75 g pełnoziarnistej mąki żytniej (użyłam pełnoziarnistej orkiszowej)
300 g mąki orkiszowej typ 650
12 g soli (zmniejszyłam do 8 g)
300 ml zimnej wody (użyłam ok. 280 ml)

  1. Przygotuj kuskus zgodnie z instrukcją na opakowaniu, a następnie go ostudź.
  2. Drożdże rozpuść w 300 ml (użyłam mniejszej ilości) zimnej wody i wymieszaj razem z gotowym kuskusem, mąką i solą – krótko za pomocą robota kuchennego lub łyżką, aż wszystko się połączy. 
  3. Przykryj ciasto i pozwól mu odpocząć w temperaturze pokojowej przez około 30 minut. 
  4. Włóż przykryte ciasto do lodówki na około 6-12 godzin. 
  5. Wyjmij ciasto z lodówki i zostaw na około 1 godzinę w temperaturze pokojowej. 
  6. Uformuj okrągły bochenek i włóż go do kosza rozrostowego (u mnie kosz się nie sprawdził, bo ciasto wyszło dość klejące; dlatego po odklejeniu musiałam je ponownie uformować i odstawić do wyrośnięcia, ale nie miał czasu na lepsze wyrośnięcie 😔). Zostaw na 45-60 min.
  7. Rozgrzej piekarnik i garnek do 250 ° C z opcją góra / dół.
  8. Włóż ciasto do garnka i zamknij pokrywką. Po 15 minutach obniż temperaturę do 200 ° C, zdejmij pokrywkę po kolejnych 15 minutach i piecz chleb jeszcze kolejne 15 minut. Po tym czasie mój bochenek nie wydawał odpowiedniego dźwięku, więc po wyjęciu z garnka dopiekałam jeszcze 10 minut w temp. 200 stopni C.
  9. Następnie umieść chleb na kratce, aby ostygł.


Chleb z kuskusem razem wypiekali autorzy blogów:

Akacjowy blog
Dom z mozaikami
Kuchnia Gucia
Kuchennymi drzwiami
Moje małe czarowanie
Ogrody Babilonu

Stare Gary
Tajemnice smaku
Weekendy w domu i ogrodzie
Zacisze kuchenne



Domowa Piekarnia

10 komentarzy:

  1. Pysznie Ci się upiekł!
    Cieszę się, że razem mogłyśmy upiec ten chlebek.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowy chleb najlepszy! To się nam upiekło :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudnie wyrósł! U mnie tak jak i u Ciebie chleb jeszcze ciepły ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobrze, że dołączyłaś do Lutowej Piekarni i możesz spróbować tego smakowitego chleba. W dodatku bardzo dobrze wypiekł się Twój bochenek. Do kolejnego wspólnego pieczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Guciu, dziękuję :) Zawsze cenię Twoje opinie na temat wypieku chleba :)

      Usuń
  5. Ciepły najlepszy. :)
    A jego zapach jest naprawdę wyjątkowy.
    Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzooooo ładny!
    Do następnego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny bochen, dziękuję za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. O ciepły chleb to jest to ;D Badylarko udał Ci się wypiek. Pozdrawiam Cię serdecznie, dziękuję za wspólne wypiekanie i do następnego razu :) M

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za wspólne, wirtualne pieczenie, pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.