wtorek, 30 czerwca 2015

Sałatka z bobem i kaszą gryczaną oraz wspomnienie Tate Modern

Końcówka czerwca i początek lipca nieodmiennie kojarzą mi się z bobem. Dawniej jadałam go wyłącznie w piątki - ugotowany na fioletowo-brązowy kolor w posolonej wodzie. Aż któregoś razu podpatrzyłam, jak przyrządza bób Jamie Oliver. I już nie gotuję go inaczej. Tylko dodatki się zmieniają. Dziś z kaszą gryczaną. Jak już się do niej przekonałam, to może warto wykorzystać? ;)





 
Składniki (na dwie porcje):
100 ml kaszy gryczanej
2 liście laurowe
5 ziaren ziela angielskiego
300 g bobu
lodowata woda
wrzątek
ok. 10 kawałków suszonych pomidorów
świeża kolendra (ok. pół pęczka) lub pietruszka naciowa
ocet jabłkowy
oliwa
sól
kilka liści sałaty


  1. Kaszę opłukać i ugotować w podwójnej ilości wody z zielem angielskim i liśćmi laurowymi.
  2. Zagotować wodę (ok. litra) na bób.
  3. Bób opłukać i wrzucić na osolony wrzątek. Gotować ok. 2-5 minut. Powinien utracić smak surowizny.
  4. Bób odcedzić i przelać lodowatą wodą.
  5. Część bobu obrać ze skórek. Ja obieram tylko te, które popękały, bo łatwo zdjąć z nich skórę. Jeśli ktoś nie lubi bobu w skórkach, może oczywiście obrać wszystkie ziarna.
  6. Pomidory połamać na kawałki i przelać wrzątkiem.
  7. Kolendrę posiekać. Część wymieszać z kaszą, bobem i pomidorami.
  8. Wyłożyć sałatkę na liści sałaty.
  9. Polać oliwą (ok. 2 łyżek) i octem jabłkowym (ok. 2 łyżek) oraz posypać resztą kolendry.
 
W wersji dla mięsożerców można dodać smażone kawałki boczku.


Uczta pod gołym niebemBóbmaniaZainspiruj się kaszą! III edycjaLetnie oczyszczenie






Dzisiejszą sałatką zainaugurowałam wykorzystanie talerzyków z małpą Millera Goodmana. Talerzyki można kupić w sklepiku na dole galerii Tate Modern w Londynie. Galeria powstała w dawnej elektrowni na południowym brzegu Tamizy obok Millenium Bridge.

Tate Modern w Londynie
Tate Modern w Londynie

Na kilku piętrach budynku można obejrzeć dzieła sztuki nowoczesnej. Wstęp do galerii i na wystawy stałe są bezpłatne. Budynek zrobił na mnie zdecydowanie większe wrażenie w środku. Wydaje się być ogromny!

Wnętrze Tate Modern
Byłam tam tuż przed zamknięciem, więc obejrzałam tylko wystawę prac Sonii Delaunay. Niestety wystawy nie można fotografować.
Po prawej stronie wyjścia z Tate Modern widzimy Millenium Bridge. Przy słonecznej pogodzie prezentuje się niezwykle okazale. Widok potęgują wieżowce City.

Millenium Bridge w Londynie i dzielnica City w tle

Millenium Bridge w Londynie i dzielnica City w tle

Po przeciwnej stronie Tamizy rozciąga się widok na anglikańską katedrę św. Pawła (podobno jest to jedyny w Londynie kościół z kopułą) oraz City of London School.

Millenium Bridge i katedra św. Pawła
City of London School

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.