sobota, 31 października 2015

Jaglane naleśniki z dżemem z dyni i pigwowców

Sezon na dynie i pigwy wciąż trwa i trwać pewnie będzie długo. Dżem z ich połączenia jest już dla mnie klasykiem jesiennym. Dlatego postanowiłam spróbować czegoś nowego. Wykorzystałam bezglutenową mąkę jaglaną. Użyłam jej po raz pierwszy w życiu, więc był to dla mnie prawdziwy eksperyment. Ciasto powstawało tak naprawdę podczas smażenia. Niżej podaję wersję wypracowaną w trakcie. Od razu uprzedzam, że nie warto robić tych naleśników na zapas.




Składniki:
Naleśniki

 
450 g mąki jaglanej
350 ml mleka
400 ml wody
5 jajek

2 łyżki oleju

syrop klonowy

Dżem (można wykorzystać gotowy ze słoika)
300 g obranej dyni
300 g obranej pigwowców
cukier
sok z połowy cytryny

Dynię i pigwę rozgotować w wodzie (powinna wypełniać garnek do połowy owoców). Zmiksować. Doprawić do smaku cukrem i sokiem z cytryny.

Składniki naleśników (poza olejem) wymieszać ze sobą trzepaczką. Połączenie składników następuje szybciej niż w przypadku mąki pszennej i nie ma żadnych grudek. Soli nie dodałam świadomie, bo nie dodaję jej do żadnej kaszy.

Pierwszy naleśnik usmażyć na patelni posmarowanej ręcznikiem papierowym nasączonym olejem. Resztę oleju dodać do ciasta. Wymieszać.
Smażyć w miarę cienkie naleśniki (są grubsze niż klasyczne pszenne.
Smarować naleśniki do połowy dżemem.
Zwinąć w rulony.
Podawać polane syropem klonowym.



Naleśniki należy wykorzystać, póki są ciepłe. Wtedy jeszcze dają się formować i nie pękają. Gdy je zostawimy i wystygną, stają się jeszcze bardziej suche i bardzo się łamią.


----------
Podobne:
Piwne naleśniki
Tortilla patatas
Naleśniki amarantusowe











 
Menu dla przyszłej mamyJesienne słodkości!




Sposób na dynię 2015

6 komentarzy:

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.