sobota, 10 marca 2018

Pieczarkowa zapiekanka z dzieciństwa

Nie jadam ulicznych fastfoodów, ale w dzieciństwie uwielbiałam zapiekanki z pieczarkami, które kupowało się w drodze ze szkoły za 5 zł. Kieszonkowego nie dostawałam, więc jadałam je od czasu do czasu za pieniądze zarobione za sprzedane butelki lub zbieranie malin latem. Czasem groszem sypnął stryj lub ciocie. Smakowały wybornie, a jak pachniały! Hmmm... rozmarzyłam się 😊 Sprzątając lodówkę, znalazłam kilka zapomnianych pieczarek i przypomniał mi się tamten smak, który postanowiłam odtworzyć w domowym zaciszu.




Składniki (na 2-3 osoby):


2 średnie bagietki (np. pieczone samodzielnie według tego przepisu)
pół cebuli
6 pieczarek
ok. łyżki masła
kawałek sera typu gouda
olej do smażenia
pieprz
ketchup

  1. Piekarnik włączyć na 220 stopni na pieczenie od góry.
  2. Bagietki przeciąć wzdłuż i jeśli trzeba również w poprzek. 
  3. Wyjąć trochę miękiszu ze środka bagietek.
  4. Pieczarki przekroić na połówki, a każdą połówkę na plasterki.
  5. Cebulę pokroić w drobną kostkę.
  6. Pieczarki poddusić na łyżce oleju do smażenia na palniku o średniej mocy.
  7. Do pieczarek dodać cebulę i kawałki bagietki ze środków bułek. Zeszklić.
  8. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
  9. Na bagietki wyłożyć pieczarki z dodatkami.
  10. Na farszu ułożyć kawałki masła.
  11. Całość posypać startą goudą.
  12. Zapiekanki włożyć do piekarnika. Piec ok. 12 minut.
  13. Podawać z kleksami ketchupu.


4 komentarze:

  1. U nas takie zapiekanki były mniej popularne, za to częściej kupowałam bułki z pieczarkami, które smakowały podobnie, a były znacznie tańsze. Obecnie chyba takich bułek się nigdzie nie kupi. Prawdziwe bułki, wypiekane tradycyjną metodą. To był smak...

    OdpowiedzUsuń
  2. P amietam te czasy Też je kupowałam ale nie często ale można kupić w biedronce takie bułki i zrobić ,skusilas mnie zeby zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pieczywo wolę upiec sama, więc zapiekanki przygotowałam na czerstwych midi bagietkach pieczonych w ciągu tygodnia

      Usuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.