niedziela, 30 sierpnia 2015

Pomidorki koktajlowe do słoików (2 sposoby)

Wysyp pomidorków koktajlowych sprawia, że nie nadąża się z ich zjadaniem, a szkoda, by się zmarnowały. Nie mogłam się zdecydować, więc zrobiłam na 2 różne sposoby.




Sposób 1. - w occie
Składniki (na słoik 0,73 l):


duży ząbek czosnku
plaster imbiru
liść laurowy
kilkanaście ziaren białej gorczycy
3 ziarna ziela angielskiego
6 ziaren kolorowego pieprzu
gałązka bazylii
łyżeczka soli
łyżeczka cukru
pomidorki
4 łyżki octu
28 łyżek gorącej wody (nie wrzątku)



Sposób 2.
Składniki (na słoik 0,73 l):
duży ząbek czosnku
plaster imbiru
liść laurowy
kilkanaście ziaren białej gorczycy
3 ziarna ziela angielskiego
6 ziaren kolorowego pieprzu
gałązka bazylii
łyżeczka soli
łyżeczka cukru
pomidorki
gorąca woda (nie wrzątek)


  1. W obu sposobach na dno słoików wysypałam ziarenka przypraw, wrzuciłam czosnek.
  2. Potem wrzucałam do wysokości szyjki słoika różne odmiany pomidorków koktajlowych, gdzieś pośrodku wkładając jeszcze imbir, liść laurowy i bazylię.
  3. W dwóch szklankach rozpuściłam w wodzie sól i cukier i wlałam roztwory do słoików.
  4. W innym naczyniu wymieszałam wodę(resztę wody) i ocet do zalewy octowej i wlałam do słoika przeznaczonego na pomidory marynowane w occie.
  5. Drugi słoik napełniłam wodą do wysokości ok. 3/4 słoika.
  6. Oba słoiki zakręciłam i wstawiłam do garnka wyłożonego ściereczką kuchenną.
  7. Do garnka nalałam ciepłej wody do wysokości szyjek słoików i nastawiłam na palnik.
  8. Gdy woda się zagotowała, zmniejszyłam moc palnika i trzymałam jeszcze ok. kwadransa. Woda ledwo perkotała.
  9. Słoiki wyjęłam i pozwoliłam, by wolno stygły.
Który sposób będzie smaczniejszy? Czas pokaże... Poza tym smak to kwestia gustu, a o gustach...

Te w occie zamierzam wykorzystać jako samodzielną przekąskę. Te z wody pewnie pójdą na sos do makaronu.


------------
Podobne:

Sos pomidorowy
Sos pomidorowo-paprykowy
Przecier pomidorowy


Róbmy przetwory!Warzywa psiankowate 2015Pora na pomidora!Warzywa psiankowate 2015








8 komentarzy:

  1. Oba sposoby mi się podobają. Szkoda, że nie mam aż tylu pomidorków z własnej uprawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :( Zawsze można dokupić, ale to już nie to samo.

      Usuń
  2. Jak ja Ci zazdroszczę własnych pomidorków ;) Daj znać, który przepis lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno określić, który lepszy. Te w occie nie rozpadają się i nadają się na samodzielną przegryzkę, jak śliwki w occie. Można dorzucić do sałaty i wtedy już nie trzeba dodawać octu do vinegretu. Te z wody bardziej mi pasują do sosu, na fritatę lub pizzę, czyli raczej jako półprodukt do wykorzystania.

      Usuń
  3. superprzepis dziekuje pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę robić z drugiego przepisu.Dziękujębardzo

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.