niedziela, 30 sierpnia 2015

Pomidorki koktajlowe do słoików (2 sposoby)

Wysyp pomidorków koktajlowych sprawia, że nie nadąża się z ich zjadaniem, a szkoda, by się zmarnowały. Nie mogłam się zdecydować, więc zrobiłam na 2 różne sposoby.




Sposób 1. - w occie
Składniki (na słoik 0,73 l):


duży ząbek czosnku
plaster imbiru
liść laurowy
kilkanaście ziaren białej gorczycy
3 ziarna ziela angielskiego
6 ziaren kolorowego pieprzu
gałązka bazylii
łyżeczka soli
łyżeczka cukru
pomidorki
4 łyżki octu
28 łyżek gorącej wody (nie wrzątku)



Sposób 2.
Składniki (na słoik 0,73 l):
duży ząbek czosnku
plaster imbiru
liść laurowy
kilkanaście ziaren białej gorczycy
3 ziarna ziela angielskiego
6 ziaren kolorowego pieprzu
gałązka bazylii
łyżeczka soli
łyżeczka cukru
pomidorki
gorąca woda (nie wrzątek)


  1. W obu sposobach na dno słoików wysypałam ziarenka przypraw, wrzuciłam czosnek.
  2. Potem wrzucałam do wysokości szyjki słoika różne odmiany pomidorków koktajlowych, gdzieś pośrodku wkładając jeszcze imbir, liść laurowy i bazylię.
  3. W dwóch szklankach rozpuściłam w wodzie sól i cukier i wlałam roztwory do słoików.
  4. W innym naczyniu wymieszałam wodę(resztę wody) i ocet do zalewy octowej i wlałam do słoika przeznaczonego na pomidory marynowane w occie.
  5. Drugi słoik napełniłam wodą do wysokości ok. 3/4 słoika.
  6. Oba słoiki zakręciłam i wstawiłam do garnka wyłożonego ściereczką kuchenną.
  7. Do garnka nalałam ciepłej wody do wysokości szyjek słoików i nastawiłam na palnik.
  8. Gdy woda się zagotowała, zmniejszyłam moc palnika i trzymałam jeszcze ok. kwadransa. Woda ledwo perkotała.
  9. Słoiki wyjęłam i pozwoliłam, by wolno stygły.
Który sposób będzie smaczniejszy? Czas pokaże... Poza tym smak to kwestia gustu, a o gustach...

Te w occie zamierzam wykorzystać jako samodzielną przekąskę. Te z wody pewnie pójdą na sos do makaronu.


------------
Podobne:

Sos pomidorowy
Sos pomidorowo-paprykowy
Przecier pomidorowy


Róbmy przetwory!Warzywa psiankowate 2015Pora na pomidora!Warzywa psiankowate 2015








6 komentarzy:

  1. Oba sposoby mi się podobają. Szkoda, że nie mam aż tylu pomidorków z własnej uprawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :( Zawsze można dokupić, ale to już nie to samo.

      Usuń
  2. Jak ja Ci zazdroszczę własnych pomidorków ;) Daj znać, który przepis lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno określić, który lepszy. Te w occie nie rozpadają się i nadają się na samodzielną przegryzkę, jak śliwki w occie. Można dorzucić do sałaty i wtedy już nie trzeba dodawać octu do vinegretu. Te z wody bardziej mi pasują do sosu, na fritatę lub pizzę, czyli raczej jako półprodukt do wykorzystania.

      Usuń
  3. superprzepis dziekuje pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz 1+ na G+ :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...