sobota, 22 sierpnia 2015

Kurczak w śmietanie

Do przygotowania kurczaka w śmietanie zainspirowało mnie podobne danie podane nam na obiadokolację w hotelu w Strasburgu. Nigdy wcześniej nie jadłam drobiu ze śmietaną. W wersji francuskiej kurczak był prawdopodobnie gotowany na parze, a dopiero na talerzu ułożony na sosie śmietanowym. Było smacznie, ale niestety mięso niedogotowane - przydarzyły nam się krwiste kawałki, co - jak mi wiadomo - w przypadku kurczaka nie powinno mieć miejsca. Dlatego dla pewności w Polsce wolałam przygotować to danie inaczej. Myślę, że będzie pojawiało się na stole w mojej rodzinie częściej, bo jest naprawdę smaczne. A kurczaków i śmietany dobrej jakości daleko w Polsce szukać nie trzeba :)




Składniki (na 4 porcje):

2 piersi kurczaka
4 łyżki oleju
łyżeczka słodkiej papryki
pół łyżeczki kozieradki lub kuminu
pieprz
sól
czosnek suszony
świeża bazylia
tymianek cytrynowy
duży kubełek śmietany (użyłam gęstej 18%)

 

  1. Każdą z piersi podzielić na dwie części.
  2. Mięso polać olejem i posypać przyprawami. Dodać posiekane świeże zioła. 
  3. Odstawić mięso na ok. 2 godziny do przemacerowania.
  4. Kawałki kurczaka obsmażyć z obu stron na ładny kolor. Dodawanie oleju jest już zbyteczne, bo wcześniej go dodaliśmy do marynaty.
  5. Gdy po nakłuciu grubszego kawałka mięsa, nie wycieka czerwony płyn, wlewamy na patelnię śmietanę. Uważamy, by nie polać nią kurczaka.
  6. Podgrzewamy, ale nie doprowadzamy do zagotowania śmietany.
  7. Podawać kurczaka w sosie śmietanowym z surówką (u mnie surówka z fenkułu i marchwi + fasolka szparagowa)


Tymianek cytrynowy
Mix bazylii




















-----------
Podobne:

I jeszcze kilka zdjęć ze Strasburga:


Strasburg - Katedra Notre Dame


Kamienica Kamme

Strasburg - Pałac Rohan




Strasburg - nad kanałem


Strasburg - wpływamy kanałem do Petit France z charakterystyczną zabytkową zabudową



Strasburg - charakterystyczna zabytkowa kamienica (jedna z wielu)


Strasburg - Ponts Couverts






Strasburg - siedziba Parlamentu Europejskiego




Danie inspirowane podróżąDanie pachnące ziołami. Lato 2015Dzień Polskiej Żywności 2015
Danie pachnące ziołami - lato 2015












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.