sobota, 29 sierpnia 2015

"Danie inspirowane podróżą" - podsumowanie akcji


Miesiąc temu zaproponowałam akcję kulinarną "Danie inspirowane podróżą". Przeprowadziłam ją na Mikserze Kulinarnym, mając nadzieję, że powstanie książka z przepisami z różnych stron świata. Wydawało mi się, że końcówka wakacji to dobry termin na taką akcję, bo wielu z nas w tym okresie wyrusza poza swoje miejsce zamieszkania w różne rejony Polski i za granicę. To dobra okazja do przywiezienia do swoich kuchni nowości kulinarnych w postaci produktów lokalnych czy podpatrzonych lub pozyskanych przepisów kulinarnych.


Do akcji zgłoszonych zostało 21 przepisów, z czego zaakceptowałam 17. Cztery pozostały w zawieszeniu, czego bardzo żałuję. Ale cóż - warunkiem do spełnienia było umieszczenie we wpisie zdjęcia miejsca, w którym zostaliście zainspirowani do ugotowania dania po powrocie u siebie.
Przesłane przez Was przepisy były związane z podróżami zagranicznymi, a liczyłam na to, że pojawi się trochę przepisów z Polski. Może następnym razem? ;)


Bardzo dziękuję autorom wpisów z blogów:
Smaczne-zdrowe,
Teoria smaków,
Smak mojego domu,
Moja Mama Gotuje... i bloguje,
Smaczne opowieści,
Trisha & Morning Coffee
za udział w akcji i przesłanie przepisów inspirowanych podróżami.





Pozwoliłam sobie wyróżnić dwa przepisy:
  • Pina Colada z bloga Smaczne Opowieści za przepis na jeden z moich ulubionych drinków, który od tego lata będzie mi się miło kojarzył z wybrzeżem Costa Brava; gdy tylko skończy się sierpień, nie omieszkam zrobić go w domowym zaciszu ;)
  • Pljeskavica z bloga Teoria smaków; nie przepadam za mięsem mielonym, ale kupiłeś mnie Jarku dodatkiem oscypka,który uwielbiam :)


A oto pozostałe dołączone przepisy:

Sałatka z kalafiorem i tuńczykiem
Sałatka z kalafiorem i tuńczykiem
Camembert w sosie malinowym z salsą pomidorową
Camembert w sosie malinowym z salsą pomidorową
Najłatwiejszy sposób na kukurydzę
Najłatwiejszy sposób na kukurydzę
Fasolka szparagowa do obiadu
Fasolka szparagowa do obiadu
Kurczak w śmietanie
Kurczak w śmietanie
Pomidorowe pomysły na czerstwy chleb
Pomidorowe pomysły na czerstwy chleb
Papryki faszerowane warzywami i amarantusem
Papryki faszerowane warzywami i amarantusem
Tortilla patatas z chorizo
Tortilla patatas z chorizo
Pieczony kurczak po portugalsku?
Pieczony kurczak po portugalsku?
Kakaowe ciastka arachidowe
Kakaowe ciastka arachidowe
Pasteis de nata
Pasteis de nata
Sałatka grecka
Sałatka grecka
DESER TIRAMISU WERSJA l
DESER TIRAMISU WERSJA l
Ochrydzka przygoda
Ochrydzka przygoda
Pljeskavica
Pljeskavica
Pina Colada
Pina Colada
BBQ sos - czyli Ameryka na polskim pikniku
BBQ sos - czyli Ameryka na polskim pikniku

17 przepisów zebranych w akcji Danie inspirowane podróżą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.