niedziela, 16 sierpnia 2015

Kotlety z cukinii z twardym serem

Dźwięk tłuczenia niedzielnych kotletów rozchodził się w bloku od ósmej. Uległam i też postanowiłam potłuc trochę kotletów :) Ale nie ze schabu czy kurczaka :) A z cukinii, której wciąż sporo w ogródku. Tym razem przygotowałam ją z dodatkiem twardego sera dojrzewającego grana padano. A ponieważ mieszkanie pachnie mi świeżo zbieraną kozieradką, dodałam ją do przyprawienia kotletów.




Składniki:


młoda cukinia (ilość zależna od apetytu i liczby porcji)
grana padano (można użyć polskiego bursztynu)
bułka tarta
jajko
sól
pieprz ziołowy
mielona kozieradka
olej do smażenia



  1. Cukinię ze skórą pokroić na plastry grubości 3-4 mm.
  2. Plastry rozbić tłuczkiem do mięsa. Ja to robię, przykrywając cukinię folią spożywczą, by nie chlapało wokół.
  3. Każdy posypać solą, pieprzem ziołowym i kozieradką.
  4. Na środek plastra kłaść starty grana padano, zostawiając wolny brzeg wokół.
  5. Przykrywać innym plastrem cukinii.
  6. Tak przygotowany kotlet obtaczać w rozbełtanym jajku i bułce tartej.
  7. Smażyć z obu stron na rozgrzanym oleju.
  8. Podawać gorące np. z pomidorami z czerwoną cebulą posypanymi solą morską.






Dodatek sera-niespodzianki w środku może sprawić, że po takie kotlety chętnie sięgną dzieci. Jeśli pozwolicie im na usypywanie serowych stożków na plastrach cukinii, z większą ochotą zjedzą danie przyrządzane własnymi rączkami.


-----------
Podobne:

Kotlety z cukinii z kalarepką
Kotlety z boczników
Placki z cukinii i ziemniaków




Włoskie seryZ dziećmi i dla dzieci


4 komentarze:

  1. Świetny pomysł na cukinię. Jako maniaczka cukiniowa i właścicielka krzaków, które zawsze rodzą za dużo cukinii, zawsze zwracam uwagę na przepisy z cukinią w składzie. Ten pomysł bardzo mi się podoba. Smakowita propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj dawno, dawno tego dania nie robilam...
    Sama sie zastanawiam dlaczego?
    Proste jest, dostepne i w sam raz na upalne dni...
    Dziekuje za przypomnienie!
    :)

    Jest mi niezmiernie milo, ze bierzesz udzial w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.