środa, 19 sierpnia 2015

Śniadanko piękności

Któż nie chciałby być piękny, młody i do tego zdrowy? :) Młodość ucieka, ale o piękno i zdrowie można zadbać. Ostatnio wrzuciłam sporo przepisów z wykorzystaniem warzyw i owoców z mojego ogrodu. To teraz coś z użyciem sklepowych produktów :)




Składniki:


6 łyżek jogurtu naturalnego
łyżka syropu klonowego lub płynnego miodu
3 łyżeczki nasion chia (szałwii hiszpańskiej)

+ banan
+ jabłko

Do szklanki wsypać nasiona chia.
Dodać 4 łyżki jogurtu. Wymieszać.
Wlać syrop klonowy. Ponownie wymieszać.
Na wierzch wyłożyć pozostałe dwie łyżki jogurtu.
Odczekać ok. kwadransa, by nasiona nasiąkły. W tym czasie można spożyć banana i jabłko :)


Ważne uwagi!
  1. Mądrzy ludzie mówią, że dziennie można spożyć najwyżej 3 łyżeczki chia.
  2. Nasiona chia bardzo absorbują płyny. Dlatego w ciągu dnia należy dużo pić i pamiętać, że
  3. nasiona chia nie powinny być zjadane przed snem.

Wiosną pisałam, że posiałam w swoim ogródeczku nasiona chia. Prezentowałam też zdjęcia sadzonek. Wszystko wskazuje na to, że nie zdążą mi zakwitnąć, a tym bardziej wydać nasion :( choć to roślina jednoroczna. Rośliny przekroczyły 150 cm, w ciągu dnia wyglądają marnie, bo są niesamowicie zwiędnięte. Piją strasznie dużo wody. Ale zakwitnąć nie chcą :(



2 komentarze:

  1. Dwa dni temu kupiłam po raz pierwszy nasiona chia z myślą o koktajlu, ale go jeszcze nie zrobiłam. Ciekawa garść porad o tych nasionach. Nie wiedziałam tego. Będę o tym pamiętać, robiąc koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moja wiedza komuś się przyda :)

      Usuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.