piątek, 28 sierpnia 2015

Wegańskie pomidory faszerowane ryżem

To taka skondensowana w smaku pomidorowa z ryżem, którą je się nożem i widelcem :) Bez grama tłuszczu i soli, bo dania z ryżu smakują mi najbardziej, gdy się go nie posoli. Tak robią na Wschodzie i jakoś tak się przyjęło u mnie. Naoglądałam się ostatnio zdjęć faszerowanych pomidorów na jednym z blogów i nabrałam apetytu. Agnieszko, dziękuję za mobilizację i motywację! :D Faszerowałam pomidory pierwszy raz w życiu! Ależ to łatwe i szybkie :)




Składniki (na 2 porcje):



6 pomidorów (u mnie 3 różne odmiany, bo chciałam sprawdzić na przyszłość, która najlepsza)
ok. 50 ml ryżu parboiled
gałązka szałwii lekarskiej
dymka
pół chili (dla dzieci z niej rezygnujemy)

  1. Ryż dobrze opłukać w kilku wodach, aż ostatnia woda będzie przezroczysta.
  2. Nastawić ryż do gotowania w podwójnej ilości wody. Wrzucić gałązkę szałwii lekarskiej. Nie solić i nie mieszać.
  3. Gdy usłyszymy, że woda zaczyna wrzeć, uchylić pokrywkę.
  4. Trzymać na ogniu, aż usłyszymy charakterystyczny dźwięk towarzyszący potrawom, w których wyparowała woda.
  5. Przykryć ryż pokrywką i odstawić w chłodniejsze miejsce.
  6. W czasie chłodzenia ryżu rozłożyć papier do pieczenia na blasze, na której zamierzamy zapiec pomidory.
  7. Przygotować pomidory: umyć je i odkroić "kapelusze" od strony piętki.
  8. Łyżeczką wydrążyć miąższ z pestkami. Można go użyć do zupy lub do sosu pomidorowego.
  9. Szczypiorek pokroić na drobno.
  10. Rozdrobnić też chili.
  11. Usunąć z ryżu szałwię, dodać natomiast szczypiorek i chili. Wszystko wymieszać.
  12. Napełniać pomidory przygotowaną masą ryżową. Dopychać łyżeczką.
  13. Pomidory można przykryć "kapeluszami". Ja tego nie zrobiłam.
  14. Piec ok. 20 minut w temp. 180 stopni C.
  15. Podawać gorące ze świeżymi listkami bazylii.


Do tego dania nie polecam Wam pomidorów miękkich typu Bawole Serce - ich miąższ zamienia się w niezbyt ładną paćkę, która trochę zniechęca do spożycia.

Takie pomidory można zrobić na grillu - zapakować je w natłuszczoną folię aluminiową lub pergamin i otworzyć na ostatnie 5 minut pieczenia.


Nawiązanie do tego przepisu znalazło się w artykule "Najlepsze warzywa na grilla" na portalu hintigo.


Uczta pod gołym niebemWarzywa psiankowate 2015Warzywa psiankowate 2015


Wegetariański obiad VZ dziećmi i dla dzieciPora na pomidora!


8 komentarzy:

  1. Czyżby to o mnie chodziło :))
    Jeśli tak, to cieszę się, że byłam impulsem sprawczym takiego pysznego dania.
    Pomidorki faszerowane są pyszne. Pomidory w ogóle są super. Kocham je miłością wielką :)
    Jak się słyszy: pomidory faszerowane, to większość osób myśli: ale pracochłonne danie.
    A tak naprawdę są banalnie proste do zrobienia. I bardzo wdzięczne, bo wyglądają super :)
    Ja ryżem faszeruję często paprykę. Bardzo lubię farsz ryżowy. Jest to bowiem kompletne danie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, chodziło o Ciebie :) Dziękuję raz jeszcze! :D Poszło o wiele szybciej niż z papryką.

      Usuń
  2. Bardzo lubię faszerowane pomidory. To obowiązkowa pozycja w sezonie :)
    Dziękuję za kolejny przepis w w akcji pomidorowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja ją odkryłam dopiero w tym roku dzięki Agnieszce ;)

      Usuń
  3. Wszystko, co chociaż odrobinę przypomina zupę pomidorowa bierzemy w ciemno!
    :)

    Miło, że jesteś w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też ostatnio były faszerowane pomidorki. Niedługo będzie wpis. Dziękuję za kolejny przepis dodany do mojej akcji :)

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.