sobota, 18 stycznia 2020

"Bądź moim światłem" Agaty Przybyłek

Styczeń zaczęłam od nadrabiania czytelniczych zaległości z ubiegłego roku. Książkę pt. "Bądź moim światłem" Agaty Przybyłek czytałam w ramach akcji darmowych ebooków Woblink.com i portalu Czytaj.Pl.




Magda wraca późnym wieczorem do domu obładowana zakupami. Nagle gasną wszystkie światła, a tramwaj nie może jechać dalej. Okazuje się, że w mieście nastąpiła awaria prądu i cały Gdańsk spowija ciemność. Kobieta decyduje się na pieszą wędrówkę do mieszkania. Z pomocą przychodzi jej mężczyzna idący w tym samym kierunku, oświetlający drogę latarką.
Mężczyzna oferuje pomoc do samego mieszkania, ale Magda odmawia. W domu bowiem czeka na nią niepełnosprawny i agresywny mąż.
Mieszkanie w pobliżu sprawia, że oboje spotykają się ponownie w czasie robienia zakupów. Wkrótce umawiają się na randkę...

Początkowo książka wydawała się łatwa i przyjemna. Z czasem jednak czytelnik poznaje historię męża Magdy i lekturze zaczyna towarzyszyć smutek. Wkrótce dochodzi współczucie dla głównych bohaterów. Magda utrzymuje w tajemnicy, że jest mężatką. Niczego nieświadomy mężczyzna z kolei ma poczucie, że po śmierci żony nareszcie znalazł bratnią duszę.
Oboje zakochują się w sobie, ale Magdzie wciąż towarzyszą myśli o zaniedbywanym mężu i wyrzuty sumienia, że nie jest szczera. Przyznam, że przeżywałam razem z nią jej dylematy i byłam ciekawa, jaką decyzję ostatecznie podejmie. Zakończenie jednak mnie zawiodło. Miałam poczucie, jakby zostało urwane, a sama książka niedokończona 😕

"Bądź moim światłem" to książka o trudnych wyborach, o usilnym dochowaniu przysięgi, wyczerpującej się cierpliwości w zajmowaniu się osobą niepełnosprawną, o poczuciu impasu, braku wsparcia i wdzięczności ze strony podopiecznego i nieustannym, wieloletnim znoszeniu fochów z jego strony. A z drugiej strony to powieść o życiu w zakłamaniu i nawarstwianiu się wyrzutów sumienia, że nie jest się uczciwym.

1/2020


LC styczeń; dołączysz?
M



2 komentarze:

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.