sobota, 20 lutego 2021

Pasta z fasoli, oliwek i suszonych pomidorów

Zielone oliwki należą do moich ulubionych przekąsek, więc zawsze mam ich zapas w domu. Ostatnio przypomniałam sobie tapenadę, pyszną pastę z oliwek i kaparów z Prowansji. Ale ponieważ zapomniałam kupić kapary, przygotowałam pastę z wcześniej ugotowanej białej fasoli Jaś. Dla podkręcenia smaku dodałam suszone samodzielnie pomidory. Wyszło bez glutenu i bez dodatków pochodzenia zwierzęcego, ale przede wszystkim zdrowo i pysznie 😊😋 Pastę można zjeść z pieczywem lub jako dip do warzyw.




Składniki:
10 łyżek ugotowanej fasoli średni Jaś
180 g zielonych, wydrylowanych oliwek
garść suszonych pomidorów (można użyć pomidorów w oleju)
3 łyżki oleju lnianego (lub oleju z pomidorów)
pół łyżeczki mielonego kminku
sól
pieprz

  1. Pomidory zalać ciepłą wodą i odstawić na kwadrans. Gdy nasiąkną wodą, odcedzić i lekko odcisnąć.
  2. W malakserze zmiksować fasolę, oliwki, pomidory, olej i dwie szczypty soli. Masa powinna mieć konsystencję pasty.
  3. Pastę doprawić do smaku kminkiem, pieprzem i ewentualnie solą.
  4. Najlepiej smakuje po minimum godzinie, gdy smaki się przenikną.



-----
Podobne:

2 komentarze:

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.