niedziela, 4 czerwca 2023

Drożdżówki z serem i rabarbarem

Od prawie dwóch miesięcy zamęczałam moich bliskich chęcią na dobrą drożdżówkę z serem. Przez ten czas kupiłam ich kilka rodzajów, ale za każdym razem to nie był ten smak, na który miałam ochotę. Wreszcie postanowiłam, że upiekę własne. Ale że w ogrodzie wyrosło sporo rabarbaru, postanowiłam przełamać smak kwaskowatością tych łodyg. Wyszło połączenie idealne i udało mi się zaspokoić ochotę na drożdżówkę z serem 😋😀




Składniki (na 9 bułek):
Ciasto
42 g drożdży 
200 ml mleka 
80 g masła 
100 g cukru + łyżeczka 
600 g mąki pszennej 
szczypta soli 
jajko

Nadzienie
300 g mielonego twarogu
300 g rabarbaru
200 g cukru
16 g cukru waniliowego

  1. Do miski wsypać mąkę. Zrobić w niej dołek.
  2. Do dołka wkruszyć drożdże, posypać łyżeczką cukru.
  3. Podgrzać mleko. 
  4. Połowę mleka wylać do dołka z drożdżami. Wymieszać widelcem i odstawić do namnożenia się drożdży.
  5. Do mleka dodać masło i podgrzewać całość do jego stopienia.
  6. Gdy drożdże się namnożą, dodać do miski sól, cukier, rozbełtane jajko i mleko z masłem.
  7. Ciasto zagniatać na jednolitą masę. Ciasto powinno być gładkie i powinno odchodzić od rąk.
  8. Ciasto przykryć wilgotną ściereczką i odstawić na ok. godzinę do wyrośnięcia.
  9. Rabarbar dobrze umyć i obrać ze skórki. Pokroić na drobne kawałki.
  10. Wymieszać ser z rabarbarem, cukrem i cukrem waniliowym.
  11. Ciasto wyjąć na blat i podzielić na 9 części. Każdą część wyrobić, by odgazować ciasto. Uformować w dysk i ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Dnem szklanki przygnieść każdy krążek. Odstawić pod przykryciem na ok. 10 minut.
  12. Włączyć piekarnik na 200 stopni C. pieczenie góra/dół. 
  13. Do wgłębienia drożdżówek wkładać po 1,5-2 łyżki masy serowo-rabarbarowej. Odczekać ok. 5 minut.
  14. Włożyć bułki do piekarnika. Piec 18 minut.
  15. Bułki przełożyć na kratkę, by nieco ostygły.




-----
Podobne:

2 komentarze:

  1. Twój pomysł na dodanie rabarbaru do tradycyjnej drożdżówki z serem brzmi naprawdę interesująco. Z pewnością dało to wyjątkowy smak i uczyniło drożdżówki jeszcze bardziej apetycznymi. Dzięki za podzielenie się tym przepisem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie smak był wyjątkowy :) U mnie od tej wiosny obowiązkowe połączenie. Bardzo polecam :)

      Usuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.