wtorek, 23 lipca 2019

Panierowane kwiaty patisona z niespodzianką

W niedzielę kwiaty roślin dyniowatych w warzywniku dość długo były ładnie otwarte, z czego intensywnie korzystały pszczoły miodne. Postanowiłam skorzystać i ja 😊 Ponieważ lubię te kwiaty nadziewać różnościami, i tym razem nie mogło być inaczej. Dla górali być może moje połączenie jest nie do pomyślenia, bo przyzwyczaili się do żurawiny. Ja nie mam do niej dostępu 😒 Od lat runo leśne naszego lasu jest wysuszone na wiór, a po dawnym jeziorze pozostały już tylko pojedyncze malutkie oczka wodne. Brak żurawin powoduje w mojej kuchni nowe połączenia i nowe smaki. Jakie tym razem? Zapraszam niżej 😊




Składniki:

patisonowe, dyniowe lub cukiniowe kwiaty męskie i żeńskie (te ostatnie z niezbyt dużymi owocami)
oscypek lub serecek
maliny
olej do smażenia
jajko
bułka tarta

  1. Z kwiatów usunąć pręciki i słupki ze środków kwiatów. Dodatkowo z kwiatów męskich usunąć zielone działki kielicha.
  2. Serecek podzielić na 4 części.
  3. Do kwiatów włożyć po ćwiartce serecka i 2 maliny.
  4. Płatki kwiatów rozwinąć i osłonić nimi farsz.
  5. Kwiaty (i ewentualnie owoce) obtoczyć w rozbełtanym jajku, a następnie w bułce tartej.
  6. Smażyć na rozgrzanym oleju ze wszystkich stron.
  7. Wyjąć na ręcznik papierowe dla odsączenia z nadmiaru tłuszczu.
  8. Podawać z sałatką lub surówką o niezbyt intensywnym smaku. Świetna jest do tego np. mizeria. Dodałam jeszcze chipsy z szałwii.






Warzywa dyniowate 2019

2 komentarze:

  1. Super przepis, choć ja serów nie jadam, ale uwielbiam kwieciste przepisy :). Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za kolejne dołączenie się do akcji.

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.