poniedziałek, 29 lipca 2019

Fasolka z pieczarkami - danie w 20 minut

To danie powstało pod wpływem chwili. Zrobiłam je wczoraj, ale nie zdążyłam zrobić zdjęcia, więc dzisiaj powtórzyłam. Czas przygotowanie to jedynie 20 minut, w ciągu których przygotujemy smaczne i zdrowe wegetariańskie danie bezglutenowe. Jego podstawą jest fasolka szparagowa (u mnie zielona, bo taką wolę) i świeże pieczarki. Żeby danie chrupało, dodałam trochę słonecznika, który bogaty jest w witaminę E, witaminy z grupy B, magnez, mangan, selen, cynk, fosfor, żelazo itp. oraz wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Jest więc nie tylko smaczny, ale również spokojnie można go nazwać multiwitaminą.




Składniki (na 2-3 porcje):

300 g fasolki szparagowej
6 pieczarek
3 łyżki masła
łyżka oleju
twardy, dojrzewający ser
3 łyżki ziaren słonecznika
sól
  1. Fasolkę szparagową obrać i wrzucić na osolony wrzątek. Gotować do miękkości (u mnie ok. 7 minut).
  2. Na patelni rozgrzać olej z dwiema łyżkami masła.
  3. Pieczarki pokroić na kawałki i wrzucić na rozgrzany tłuszcz. Podsmażać na palniku o średniej mocy tak, by się zarumieniły, ale pozostały soczyste.
  4. W czasie podsmażania pieczarek uprażyć słonecznik na suchej patelni oraz obieraczką do warzyw zestrugać kilkanaście płatków twardego sera.
  5. Odcedzić fasolkę.
  6. Pieczarki posolić.
  7. Do pieczarek wrzucić odcedzoną fasolkę, dodać łyżkę masła i płatki sera. Wymieszać.
  8. Gdy ser zacznie się topić, wyłożyć danie na półmisek lub talerze.
  9. Posypać prażonym słonecznikiem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.