poniedziałek, 17 lipca 2017

Lipcowa piekarnia - bułki owsiane extremalne A. Piekarza

Przepis do lipcowej Piekarni wybrała dla nas Magda z bloga Konwalie w kuchni, a oryginalny przepis i dokładne instrukcje można znaleźć na blogu Adama (klik!). Pomysł bardzo mi się spodobał, zwłaszcza że szukałam czegoś interesującego na czas podróży. W zaproponowany przepis zakłada użycie słodu pszennego. Nie miałam możliwości jego zakupu, więc użyłam miodu, choć zdaję sobie sprawę, że w ten sposób zmieniłam smak i zapach bułeczek. Myślę jednak, że "inny" nie oznacza "gorszy" 😉




Składniki (na 16 bułeczek):


150 g mąki owsianej pełnoziarnistej
250 g mąki pszennej typu 500
350 g maślanki (prawdziwej bez dodatków)
3g drożdży instant
20 g słodu jasnego pszenicznego (użyłam miodu)
8 g soli
20 g polskiego oleju rzepakowego
ok. 112 g płatków owsianych (nie błyskawiczne)

1 faza : zimny rozczyn 12 godzinny
  • 350 g maślanka o temperaturze 20oC
  • 3 g drożdże instant
  • 20 g słód jasny pszeniczny (24 g miodu)
  • 150 g mąka owsiana razowa
  • 100 g mąka pszenna typ 500
  1. Najpierw rozpuść w maślance drożdże, następnie dodaj słód/miód i mąki. Dokładnie wymieszaj. Rozczyn powinien być bardzo gęsty – to zbuduje aromat.
  2. Tak przygotowany rozczyn wstaw do lodówki na 12 godzin.
  3. Po tym czasie fermentacji zimnej wyjmij na 2 godziny, aby uzyskał temperaturę pokojową (18-24oC).
2 faza : ciasto właściwe :
  • 623 g rozczynu o temperaturze pokojowej (cała faza poprzednia)
  • 150 g mąki pszennej typu 500
  • 8 g soli
  • 20 g oleju rzepakowego
  1. Wszystkie składniki ciasta mieszaj 20 minut. 
  2. Podziel na 8 części (po 100 g) i uformuj kulki. Następnie każdą z nich przetnij na pół.
  3. Teraz każdą połówkę zroluj w mokrych rękach, aby nabrały długości i obtocz w płatkach owsianych lekko dociskając.
  4. Tak przygotowane bułki pozostaw na 50 minut do rozrostu końcowego w ciepłym miejscu i przykryte ściereczką.
  5. Wypiekaj z lekkim zaparowaniem w temperaturze 210-220oC przez 5 minut i dalej w 180-190oC przez 15-20 minut.


Obtaczanie bułeczek w płatkach owsianych miałam zlecić dzieciakom, ale okazało się, że są tak lepiące, że wolałam zrobić to sama 😌


Bułeczki owsiane wspólnie wirtualnie wypiekali autorzy blogów:
 


http://weekendywdomuiogrodzie.blogspot.com/2017/06/w-krainie-miodem-pynacej-4-zaproszenie.html



Z dziećmi i dla dzieci 2017W krainie miodem płynącej... Edycja 4.W krainie miodem płynącej - edycja 4





18 komentarzy:

  1. Śliczne, rustykalne!
    Dziękuję za wakacyjny wspólny czas w Piekarni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lipcowa piekarnia bardzo udana!
    Do następnej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pięknie. Dziękuję za wspólne wypiekanie, do kolejnej Piekarni, pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooooo... Domowe najlepsze!
    W sam raz do zabrania do parku.
    Chyba zagonię swoje dzieci do zagniatania...
    :)

    Dziękuję za udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej smakują pierwszego dnia :) Ja robiłam na podróż. Do parku też świetnie pasują.

      Usuń
  5. Dużo płatków, pycha!:)
    U mnie nie kleiły się tak chętnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzyskałam bardzo rzadkie ciasto i formowałam bułki mokrymi rękoma, więc płatków przylepiło się dużo :)

      Usuń
  6. Jak smacznie! U mnie też bez słodu i też bardzo smacznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.