czwartek, 17 marca 2016

Sałatka pieczarkowo-ziemniaczana z migdałami

Wielkimi krokami nadchodzi wiosna - słońce przyjemnie dogrzewa plecki, ptaki jakoś radośniej świergolą, a od dwóch tygodni na niebie widać kołujące bociany. Wkrótce przyjdą zmiany w codziennej diecie, bo pojawią się nowalijki. Ale do tego czasu u mnie jeszcze zimowe potrawy, takie jak dzisiejsza sałatka, na którą pomysł przyszedł mi jakiś czas temu i nareszcie został sfinalizowany. Warto było czekać na te smaki :)






Składniki:
ok. 200 g pieczarek
ok. 400 g ziemniaków (masa przed obraniem)
spora garść suszonych pomidorów (wzięłam dla koloru domową mieszankę czarnych i czerwonych)
spora garść płatków migdałowych (jako element chrupiący)
1,5 łyżeczki chia
1,5 łyżeczki mielonego zielonego jęczmienia
3 łyżki oliwy
łyżka lub dwie (zależnie od gustu) octu winnego
łyżka jogurtu naturalnego
sól
pieprz
świeże liście bazylii (koniecznie!)

  1. Ziemniaki obrać i pokroić w grubą kostkę. Zalać wodą i gotować do miękkości (ale nie mogą się rozpadać). Po zawrzeniu wody osolić.
  2. Pieczarki pokroić na spore kawałki. Miałam pieczarki średniej wielkości i kroiłam je na 8-10 kawałków. Zalać wodą i gotować ok. 15-20 minut. Posolić, gdy zawrze woda.
  3. Wodą z gotujących się pieczarek zalać suszone pomidory. Pozostawić na ok. 3-5 minut, by zmiękły. Można użyć pomidorów w oliwie i wtedy oczywiście ten krok pomijamy.
  4. Pieczarki i ziemniaki odcedzić po ugotowaniu. Wrzucić do jednego naczynia.
  5. Pomidory pokroić na mniejsze kawałki i dodać do ziemniaków.
  6. Wszystko razem wymieszać i odstawić do ostygnięcia.
  7. W tym czasie przygotować sos do sałatki: do zakręcanego słoiczka wlać oliwę i ocet winny. Dodać jęczmień i jogurt. Zakręcić słoiczek i mocno wstrząsać, by wszystko dobrze się połączyło.
  8. Do słoiczka dodać nasiona chia. Wymieszać łyżeczką. Odstawić na ok. kwadrans.
  9. Gdy główne składniki sałatki ostygną, dodać do nich płatki migdałowe i porwane palcami liście bazylii.
  10. Do sałatki dodać sos (powinien mieć gęstą konsystencję), doprawić mielonym pieprzem i wszystko dokładnie wymieszać.
  11. Najlepiej smakuje, gdy sałatka postoi ok. 10 minut, ale - uwaga - jeśli jej spróbujecie przy doprawianiu, może się okazać, że zjecie ją od razu ;)


Na koniec jeszcze dwie ważne uwagi:
  • Nasiona chia intensywnie chłoną płyny, zatem nie powinniśmy ich zjadać zbyt dużo w ciągu dnia (mądre głowy podają max 3 łyżeczki dziennie). Poza tym spożywając nasiona chia, musimy stale uzupełniać płyny.
  • Zielonego jęczmienia używamy w potrawach chłodnych. Jeśli chcemy zachować jego wartości, nie dodajemy go do dań ciepłych i nie poddajemy obróbce termicznej. 



Superfood w Twojej kuchni


-----
Podobne:

Śledziowa sałatka ziemniaczana
Sałatka pieczarkowa z porem i jajkiem
Sałatka jarzynowa



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz 1+ na G+ :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...