piątek, 17 lutego 2023

"Co jeszcze mogę dla ciebie zrobić?" Natalii Sońskiej

W maju 2020 r. w ramach akcji darmowych ebooków przeczytałam "Cała przyjemność po mojej stronie" Natalii Sońskiej. W tym tygodniu zupełnie nieświadomie przeczytała drugą część serii pt. "Co jeszcze mogę dla ciebie zrobić?". Znów zwiodła mnie okładka 😉😊




Jagoda przygotowuje się emocjonalnie i mentalnie do sprawy rozwodowej z Łukaszem. Po ostrej wymianie zdań nie ma obok siebie Tomasza. Wsparcie zapewnia jej Agata, która wciąż mieszka u Jagody. Bardzo pomocny okazuje się też polecony przez Tomasza mecenas Teodor Leszczyński, który w trudnych chwilach uspokaja Jagodę, której wciąż towarzyszy nieprzyjemne przeczucie, że rozwód nie będzie łatwą sprawą. Ma obawy, że Łukasz może żądać kamienicy, a co za tym idzie mogą pojawić się kłopoty z lokalem wynajmowanym dla "Słodkiej", cukierni, w której pracuje Jagoda.

Muszę przyznać, że drugi tom czytało się lepiej niż "Całą przyjemność...". Książka jest bardziej emocjonalna. Nadal jednak akcja rozwija się na tyle wolno, że miałam wrażenie, że pisarka specjalnie stosowała zwroty akcji i wynajdywała kolejne problemy, by móc zapełnić karty książki.

Przeszkadzało mi, że Tomasz mocniej rozpamiętywał rozstanie z Jagodą niż ona. Wydał się bardziej wylewny w uczuciach niż kobieta, częściej potrzebował wsparcia przyjaciela. Dla mnie to odrealniony zabieg.
Jeszcze bardziej męczyła mnie postać Leszczyńskiego - niby wzięty adwokat od spraw rozwodowych, a nie przewidział zachowania Łukasza. Mało tego - po pierwszej rozprawie zachował się totalnie nieprofesjonalnie i to mimo tego że chwilę wcześniej na sali sądowej użyto argumentu, który właśnie potwierdził.

Najbardziej jednak męczył mnie dziwnie upływający czas, jakby autorka nie bardzo miała nad nim kontrolę.
Książka trochę na siłę, ale okazała się skutecznym odmóżdżaczem i narzędziem na odstresowanie.

3/2023 (344 str.)

N



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.