czwartek, 25 czerwca 2020

Najszybsze ciasto kakaowe z truskawkami

Znacie to uczucie, że nagle nachodzi Was zachcianka na domowe ciasto i nic poza tym ciastem nie jest w stanie zaspokoić tej ochoty? A może doświadczyliście kiedyś nagłego zapowiedzenia się gości? W takich sytuacjach uratować nas może sprawdzony przepis na szybkie w wykonaniu ciasto, ze składników, które zazwyczaj w każdym domu są. Ja wykorzystuję wtedy poniższy przepis, którym podzieliła się ze mną znajoma (Jadwigo - dziękuję 😊; trochę go zmieniłam, ale nadal pamiętam, że to od Ciebie) i z którego korzystam od wielu lat. To najszybsze ciasto (podkreślam, że chodzi o ciasto, a nie o deser), jakie znam, w dodatku bez jakichkolwiek składników pochodzenia zwierzęcego, więc sprawdzi się jako poczęstunek dla wegan czy ludzi z nietolerancją na laktozy. Na pierwszy rzut oka wydaje się być podobne wizualnie do brownie. Jest jednak znacznie bardziej delikatne.




Składniki (na keksówkę (29 x 10 x 6) cm):


300 ml mąki pszennej
łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
łyżka kawy rozpuszczalnej
150 ml cukru
50 ml oleju
łyżka octu
szklanka (250 ml) wody
ok. 350 g truskawek


  1. Truskawki wypłukać i odszypułkować.
  2. Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia.
  3. Włączyć piekarnik na 190 stopni C. ;opcja pieczenia góra/dół.
  4. W misce umieścić wszystkie składniki (z wyjątkiem truskawek). Miksować na gładką masę.
  5. Przelać masę do foremki.
  6. Na wierzchu ułożyć truskawki szerszą częścią do dołu.
  7. Piec ok. 40 minut w temp. 190 stopni C. Jest upieczone, gdy wbity w nie patyczek nie jest oklejony ciastem.
  8. Zaraz po upieczeniu wyłożyć ciasto na kratkę.







5 komentarzy:

  1. To ja mam pytania - czy ta kawa jest niezbędna? Nienawidzę samego zapachu! Bleee...
    I jakich wymiarów keksówka, żeby mi się nie wylało :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa nie jest potrzebna :) Ja bardzo lubię i dodaję do każdego ciasta kakaowego. Zamiast niej wsyp do ciasta czubatą łyżeczkę mąki, by podtrzymać konsystencję ciasta.
      Piekę w keksówce (29 x 10 x 6) cm. Uzupełnię w przepisie, bo rzeczywiście to istotna informacja.

      Usuń
    2. Ciasto i bez tego wyszło dość gęste. Ale co w nim lubię najbardziej to szybkość robienia :)
      Musiałam wziąć nieco mniejszą bo akurat takiej brak, ale zbliżona. Dobrze że zapytałam, bo jak wzięłabym tę mniejszą to byłby klops :)
      Zaraz wyciągam :)

      A przepis posłałam już dalej :)

      Usuń
    3. To ciekawe, że ciasto wyszło Ci gęste, bo powinno mieć konsystencję płynnej śmietany...

      Usuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.