sobota, 7 lutego 2015

Kotlety ziemniaczano-jaglane z nadzieniem dyniowym

Zostały Ci ziemniaki z obiadu? Zrób kopytka albo placki ziemniaczano-jaglane :) Przepis na ciasto do placków pochodzi z bloga Kolegi. Użyłam połowy ilości składników. A kaszę jaglaną przed ugotowaniem uprażyłam na suchej patelni (mam wrażenie, że po tym triku traci gorycz). To bardzo Weganon zaproponował nadzienie z kapusty i grzybów. U mnie wciąż bardzo dużo dyni w piwnicy, więc trzeba ją sukcesywnie wykorzystywać. To jeden ze sposobów na dynię :)




Składniki 



Ciasto 
pół szklanki kaszy jaglanej
0,5 kg ziemniaków
1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
pół łyżeczki soli


  1. Ziemniaki obrać i ugotować.
  2. Kaszę wypłukać w kilku wodach.
  3. Zagotować w dwóch szklankach wody. Kasza będzie gotowa, gdy woda odparuje z garnka.
  4. Ziemniaki i kaszę zmielić z solą i mąką ziemniaczaną.

Farsz
ok. 150 g dyni obranej ze skóry (użyłam odmiany Hokkaido)
3 ząbki czosnku
czubata łyżka marynowanego imbiru
4 połówki suszonych pomidorów z zalewy oliwnej
100 g ricotty
garść startego parmezanu
sól, pieprz



Dynię zetrzeć na tarce o dużych oczkach, czosnek - na tarce o małych oczkach. Imbir pokroić na drobno. Pomidory rozdrobnić według uznania. warzywa połączyć z ricottą i parmezanem. Doprawić do smaku solą i pieprzem.



Odrywać kawałki ciasta, rozpłaszczać i układać na środku łyżkę farszu. Zakleić. Ciasto doskonale się klei i łatwo formuje. Od czasu do czasu trzeba umyć ręce pod chłodną wodą, by łatwiej było formować placki.


Placki smażyć po 2 razy na każdej ze stron, by dynia w środku się poddusiła. Podałam z pesto. Można z inną sałatką o zdecydowanym smaku.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.