sobota, 14 lutego 2015

Kurczak z selerem w tempurze i surówką marchewkową

Seler naciowy to jedno z moich ulubionych warzyw (zresztą, którego ja nie lubię ;) ?). Nigdy nie wiedziałam, co zrobić z tymi środkowymi młodymi listkami. Aż któregoś dnia wpadłam na pomysł wykorzystania ich w tempurze. To był strzał w dziesiątkę. Dziś podałam ją na obiad z aromatycznymi kotlecikami z piersi kurczaka w sosie pomarańczowym. Dopiero gdy wykładałam danie na talerze, zdałam sobie sprawę, że w walentynki podaję afrodyzjak (seler) z pomarańczą, której zapach i smak zawsze kojarzą mi się z miłością ;)




Składniki:


Aromatyczne kotleciki z piersi kurczaka
pierś kurczaka,
olej rzepakowy,
przyprawy:
kozieradka (uwielbiam ten smak!),
suszony czosnek,
ostra papryka,
słodka papryka,
grubo mielony kolorowy pieprz,
sól,
suszone pręciki jakichś kwiatów (nie mam pojęcia, co to jest; dostałam od Koleżanki, która przywiozła to z Tunezji; na pewno nie jest to szafran, choć podobnie barwi, ale brak temu smaku i zapachu)
połówka dużej pomarańczy



Rano pokroić pierś w poprzek na kotleciki grubości ok. 3-5 mm. Rozłożyć na talerzyku, polać olejem i posypać przyprawami. Odłożyć na kilka godzin do lodówki (warto przykryć folią spożywczą, by w lodówce nie rozchodził się zapach kozieradki).
Po kilku godzinach smażyć na patelni z obu stron, po czym wycisnąć na patelnię sok z pomarańczy. Trzymać na ogniu do zredukowania sosu.


Chrzanowa surówka z marchwi
kilka marchewek
3 czubate łyżeczki jogurtu typu greckiego (można oliwę; chodzi o dodatek tłustego składnika, by witamina A z marchwi mogła się rozpuścić)
2-3 czubate łyżeczki tartego chrzanu

Marchewki obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Wymieszać z jogurtem i chrzanem.


Tempura (w ostatniej chwili):
środkowe listki selera naciowego
jajko
ok. łyżki zimnej gazowanej wody mineralnej
2 łyżki mąki ryżowej (dziś przygotowywałam obiad bez glutenu; można dać pszenną)
olej do smażenia bez wyraźnego smaku (ja dałam rzepakowy)

Wypłukane listki selera opłukać i osuszyć. Posypać mąką.
Jajko rozbełtać z wodą. Dodać mąkę i roztrzepać, wykonując 3-4 ruchy widelcem. To ważne, by w masie zostały grudki mąki, bo dają dodatkową chrupkość tempurze. Z mąki ryżowej otrzymuje się jasną i bardzo chrupką tempurę.
Seler obtaczać w cieście i smażyć po obu stronach na rozgrzanym oleju na jasny kolor. Wykładać na ręcznik papierowy do odsączenia tłuszczu. I zaraz potem podawać.

Seler w tempurze można podawać jako przekąskę.


Zastąp słoik pysznym daniem - III edycja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.