poniedziałek, 23 listopada 2020

Szarlotka sypana

Szarlotkę sypaną poznałam ponad tydzień temu i wiedziałam, że upiekę ją u siebie nie jeden raz. Jest łatwa i szybka w wykonaniu. Ale najważniejsze, że smakuje rewelacyjnie. Pięknie pachnie cynamonem i masłem, a wierzch jest przyjemnie chrupiący.




Składniki (na formę (32 x 20) cm):
2,5 kg jabłek
2 łyżki cukru
2 łyżeczki cynamonu
400 ml kaszy manny
400 ml mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
250 ml cukru
200 g masła

  1. Jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Umieścić na sicie, by odsączyć delikatnie nadmiar soku. Nie wyciskać, bo sok przyda się do połączenia suchych składników.
  2. Włączyć piekarnik na 190 stopni, pieczenie góra/dół.
  3. Wyłożyć formę papierem do pieczenia.
  4. W misce wymieszać kaszę, mąkę, proszek do pieczenia i 250 ml cukru.
  5. 1/3 suchych składników rozłożyć równomiernie w formie.
  6. Jabłka doprawić do smaku cynamonem i cukrem.
  7. Wyłożyć połowę jabłek do formy.
  8. Na jabłka wyłożyć połowę pozostałych suchych składników.
  9. Wyłożyć resztę jabłek i przykryć je resztą suchych składników.
  10. Masło zetrzeć na tarce wprost do formy.
  11. Ciasto piec 60 minut w 190 stopniach C.
  12. Studzić na kratce.





Podobne:




4 komentarze:

  1. Robiłam sypaną parę lat temu, ale coś poszło nie tak i za każdym razem (próbowałam ok 3-4 razy modyfikując) wychodziła mi strasznie niska i rozciapana. Chyba się zraziłam... Ale może kiedyś podejdę do tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wyszła za pierwszym razem :) I wiem, że będzie często gościć na stole :)

      Usuń
  2. Takiej szarlotki jeszcze nie robiłam. Następnym razem chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jest pyszna i bardzo łatwa w wykonaniu :)

      Usuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.