niedziela, 6 września 2015

Papryki faszerowane kaszą gryczaną i kalafiorem

W tunelu i gruncie nadal dojrzewają papryki. Tym razem postanowiłam je nafaszerować kaszą gryczaną z dodatkami. To kolejne (chyba czwarte) wydanie wegańskie. Każde inne i każde smaczne 😋




Składniki:



5 papryk (użyłam pomidorowych)
50 g zmielonego kalafiora
100 ml ugotowanej kaszy gryczanej
jalapeno lub inne chili
pasta tahini
sól
pieprz
suszony czosnek
ok. 2 łyżki oleju




  1. Usunąć gniazda nasienne z chili.
  2. Pokroić papryczkę na drobno.
  3. Wymieszać ze sobą kalafior, chili i kaszę gryczaną.
  4. Doprawić farsz do smaku solą, pieprzem i suszonym czosnkiem.
  5. Odkroić z papryk "kapelusze", czyli górę papryki z ogonkiem.
  6. Łyżeczką wyżłobić gniazda nasienne.
  7. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
  8. Wlać na papier olej.
  9. Papryki obtoczyć w oleju.
  10. Do środka papryk wkładać farsz. Na wierzch wykładać po łyżeczce pasty tahini.
  11. Przykrywać papryki "kapeluszami".
  12. Piec w piekarniku nagrzanym do 180-200 stopni C przez ok. 20-30 minut.
 
 -------------
Podobne:

Pomidory faszerowane ryżem
Papryki faszerowane pęczakiem
Papryki faszerowane warzywami




Z dziećmi i dla dzieciWarzywa psiankowate 2015Warzywa psiankowate 2015


Wegetariański obiad V
3 września - Dzień Pacjentów ze Szpiczakiem Mnogim


5 komentarzy:

  1. Coś mi się wydaje, że zostaniesz rekordzistką w mojej tegorocznej akcji. Farsz bardzo mi odpowiada. Choć chyba dodałabym jeszcze trochę jakiegoś serka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Psiankowate uwielbiam :) Papryka miala być weganska, więc bez sera :)

      Usuń
  2. Juz sie pohamuje z komentarzami, bo jeszcze posadzisz mnie o stalking, ale papryka...przepyszna :-)

    OdpowiedzUsuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.