piątek, 4 września 2015

Kotlety jaglano-kalafiorowe z chili

Co robicie z resztkami kalafiora, który nie został w całości zjedzony na obiad? Ja czasem zamrażam do wykorzystania w przyszłości w zapiekankach. Albo robię z niego kotlety. Jeśli dodamy do nich kaszę jaglaną, niepotrzebne nam już jajko do sklejenia całości podczas pieczenia. A dodatek kaszy sprawia, że nie musimy kotletów solić :) Jalapeno trochę podrasowuje smak tych kotletów i wzbogaca wygląd kotletów. Jeśli ktoś nie przepada za tego typu ostrością, może dodać słodką czerwoną paprykę.




Składniki:



200 ml kaszy jaglanej
ok. 300 g ugotowanego kalafiora
jalapeno lub inna papryczka chili
pieprz
suszony czosnek
olej do smażenia


  1. Kaszę wypłukać dobrze w kilku wodach i ugotować w 500 ml wody.
  2. Gdy w garnku nie zostanie już nic wody (będziemy słyszeć charakterystyczny dźwięk towarzyszący przypalaniu się potrawy), zdjąć kaszę z ognia i przykryć pokrywką.
  3. Odstawić kaszę do lekkiego ostudzenia.
  4. Z chili usunąć gniazdo nasienne. Rozdrobnić papryczkę według uznania.
  5. Kawałki kalafiora i kaszę jaglaną zmiksować blenderem lub w malakserze na gładką masę.
  6. Do masy dodać pokrojone jalapeno oraz przyprawy. Nie polecam soli. Wystarczy jej tyle, ile zawiera w sobie ugotowany kalafior.
  7. Mokrymi rękoma formować z masy kotlety (mi wyszło 9).
  8. Na rozgrzanym oleju smażyć kotlety z obu stron na złoty kolor.
  9. Podawać z sałatką o wyrazistym smaku, np. z sałatką z buraków lub chutneyem.
------------
Podobne:

Placki jaglano-ziemniaczane z farszem
Kotlety jaglano-selerowe
Pulpety z dyni i ciecierzycy



Warzywa psiankowate 2015Z dziećmi i dla dzieciMarnacja - STOPWarzywa psiankowate 2015

Wegetariański obiad VNa ostro



4 komentarze:

  1. Ostatnio przymierzałam się do kotletów z kalafiora, nawet kalafior w tym celu kupiłam, ale jakoś nie wyszło. W sumie nic straconego bo dzisiaj na targu znowu kupiłam kolejnego, a Twój przepis zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - spróbuj. Bardzo łagodne w smaku mimo dodatku jalapeno. Podejrzewam, że u mnie będą często gościć na jesiennym stole.

      Usuń
  2. Kasza jaglana, to produkt dla mnie jeszcze nie oswojony. Może zacznę od takiego dania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco kaszę jaglaną! Zacznij od dania na słodko. Ja w ten sposób zakochalam się w kaszy jaglanej kilka lat temu. A nie znalam jej smaku wcześniej.

      Usuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.