wtorek, 29 grudnia 2015

Piernik na herbacie

Święta Bożego Narodzenia kojarzą się w Polsce z zapachem i smakiem piernika. U mnie w tym roku wyjątkowo na herbacie. Zazwyczaj piekłam na kawie, ale zrobiłam już tort makowo-kawowy i upiekłam pierniczki z dodatkiem kawy, więc skład piernika zmieniłam, żeby od nadmiaru kawy nikogo głowa nie rozbolała.

 


 
Składniki:


370 ml mąki pszennej
2 łyżki gorzkiego kakao
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki przyprawy do piernika
szczypta mielonej kolendry
łyżeczka startego imbiru
1,25 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
2 jajka
5 łyżek cukru
160 g miodu
150 ml oleju
180 ml gorącej mocnej czarnej herbaty
garść suszonych żurawin
łyżka drobno posiekanych orzechów (u mnie nerkowce)
100 g czekolady
łyżka śmietany
słoiczek konfitury lub powideł




  1. Natłuścić formę do pieczenia piernika.
  2. Wymieszać ze sobą sypkie składniki i starty imbir. 
  3. Jajka zmiksować z cukrem na puszystą masę.
  4. Do jajek dodać miód i zmiksować.
  5. Dolać olej, zmiksować.
  6. Do masy wlać herbatę i wsypywać stopniowo mąkę, cały czas miksując na małych obrotach niezbyt długo, bo w przeciwnym wypadku ciasto opadnie.
  7. Dodać bakalie i wszystko dokładnie wymieszać łyżką.
  8. Przelać ciasto do formy i piec ok. 40 minut w temp. 180 stopni C. Ja miałam małą i niską formę choinki. Jeśli używacie keksówki, ciasto trzeba piec dłużej "do suchego patyczka" i w nieco niższej temperaturze, np. 170 stopni C.
  9. Po upieczeniu ciasto wyjąć z formy na kratkę. Odstawić do ostudzenia.
  10. Przekroić ciasto i przełożyć np. konfiturą z aronii lub powidłami śliwkowymi.
  11. Wierzch polać czekoladą stopioną w kąpieli wodnej i wymieszaną ze śmietaną.
  12. Ozdobić ciasto według uznania. 


-----
Podobne:

Warstwowy miodownik
Drożdżowy chleb marchwiowy
Pierniczki świąteczne


Przepis dodaję do konkursu firmy Amica z myślą o nowym piekarniku, który dałby radę moim wypiekom, które stają się coraz bardziej wymagające.




Herbaciane inspiracje Dobrze wypieczone świętaŚwiąteczne słodkości! 2015
banner przepis miesiaca


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.