piątek, 24 kwietnia 2015

Jajecznica ze szparagiem i pieczarkami

Niniejszym rozpoczynam tegoroczny sezon szparagowy w swojej kuchni :) W warzywniku wyrósł mi do odpowiednich rozmiarów cały jeden pęd;) szparaga i powędrował do jajecznicy.






Składniki (na 1 porcję):

4 małe pieczarki
szparag zielony (oczywiście można więcej)
ćwiartka cebuli
2 jajka
sól
łyżka oleju
łyżka masła


  1. Pieczarki rozdrobnić według uznania i podsmażyć na rozgrzanym oleju.
  2. Dodać masło i gdy się roztopi, wrzucić pokrojony szparag. 
  3. Cebulę pokroić w drobną kostkę dodać na patelnię i zeszklić (nie przysmażać!). 
  4. Wlać rozbełtane z solą jajka i chwilę (zależnie od lubianej konsystencji) mieszać nad palnikiem.
  5. Podawać gorącą.


Nie wiem, jak było w Waszym przypadku. Ja przez długie lata nie potrafiłam zrobić smacznej jajecznicy. Robiłam jakąś breję bez smaku albo nadmiernie wysuszałam. Aż któregoś razu podpatrzyłam mojego Brata, który robi wspaniałą jajecznicę i zaczęłam powtarzać jego triki. I udało się! :) Myślę, że każdy musi popróbować, aż znajdzie ten smak i tę konsystencję, która mu najbardziej odpowiada.


Niedocenione JajkoPieczarkowy Tydzień 2015Pieczarkowy Tydzień 2015



4 komentarze:

  1. Pieczarki, szparagi świetne dodatki do jajecznicy, wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jajecznica. Jeszcze nie próbowałam dodawać szparagów, choć wiem że połączenie z jajkiem to strzał w 10! Dziękuję za duży wkład w akcję pieczarkową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie :) Lubię pieczarki ;)
      A szparagi w jajecznicy lub w omlecie polecam wypróbować. To naprawdę zgrane połączenie. Pozdrawiam :)

      Usuń

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.