niedziela, 17 maja 2015

Wegańskie aromatyczne prawie-puree z marchwi i kalafiora

Mamy kalendarzową wiosnę, a mnie dzisiejsza pogoda jakoś jesiennie nastraja. Niebo zachmurzone, wieje silny wiatr, pada. I naszła mnie ochota na pieczone warzywa, choć wczoraj miałam na nie zupełnie inny pomysł. Do tej pory jadałam kalafiora klasycznie, jak niemal każdy Polak - ugotowany w osolonej wodzie i podany z bułką tartą podsmażoną na maśle. Przypomniałam sobie jednak proszony obiad u Afgańczyka sprzed lat. Podał wtedy m. in. kalafiora ugotowanego w wodzie z octem (duuuużo octu). Zaskoczyło to bardzo moje kubki smakowe wtedy, więc dziś do kalafiora i octu zastosowałam łagodzące dodatki, łącząc tym samym smaki typowo polskie z bliskowschodnimi. Szczegóły niżej.




Składniki:
pół kalafiora
3 marchewki
2 liście laurowe
źdźbło trawy żubrowej
łyżeczka soli
3 czubate łyżeczki tahini
2-3 łyżki octu jabłkowego
6 dużych liści mięty
pół pęczka kolendry
olej

  1. Warzywa obrać. Kalafiora podzielić na mniejsze części.Umieścić warzywa na blasze.
  2. Pod kalafior podłożyć liście laurowe. Na blasze ułożyć trawę żubrową. Polać wszystko olejem.
  3. Piec warzywa ok. 40 minut w piekarniku w temp. 180 stopni C. (Można w większej temperaturze. Ja piekłam równolegle chleb marchewkowy i od niego zależało ustawienie piekarnika).
  4. Po upieczeniu warzywa podzielić na mniejsze części.
  5. Dodać rozdrobnione zioła (mięta, kolendra), tahinę, ocet i sól.
  6. Wszystko cierpliwie zmiksować np. w malakserze. Mi w pewnym momencie zabrakło tej cierpliwości i wyszło prawie-puree ;)
Podawać jako samodzielne danie lub część dania głównego.








Marchewkowy zawrót głowyDanie pachnące ziołami - wiosna 2015Marchewkowy zawrót głowy







------------
Podobne:

Pieczeń mielonka z fasoli
Pulpety cieciorkowo-dyniowe
Pieczona dynia z sosem śliwkowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.