piątek, 29 maja 2015

Niby pizza z boczniakami

Sugestywna scena wyrabiania ciasta na pizzę z filmu pt. "Kocham Cię na zabój" sprawiła, że wieczorem przygotowałam ciasto, by dziś zaraz po przebudzeniu zrobić sobie podobne śniadanie. W trakcie filmu główny bohater grany przez Kevina Kline'a (równie błyskotliwie jak we "Francuskim pocałunku" z Meg Ryan; tyle że w "pocałunku" grał Francuza, a tu amerykańskiego Włocha) serwował gościowi swojej pizzerii pizzę z grzybami. Pozazdrościłam i wykorzystałam boczniaki :)


 

Składniki:


250 g mąki pszennej
łyżeczka suszonych drożdży (ok. połowy paczki)
pół łyżeczki soli
ok. 100 ml ciepłej wody
2 łyżki oliwy

Mąkę, drożdże i sól wymieszać. Wyrabiać gładkie, puszyste i sprężyste ciasto, stopniowo dolewając wodę. Pod koniec wyrabiania dodać oliwę.
Ciasto odłożyć do wyrośnięcia. Można przechować pod przykryciem w lodówce, by wykorzystać za kilka godzin np. tak jak ja rano.
Ciasto uformować w okrągły placek. Najlepiej palcami. Ja z braku czasu rano użyłam wałka.

ok. 100 ml domowego sosu (dałam warzywny z przewagą pomidorów i papryki)
mała cebula (wzięłam czerwoną)
5-6 boczniaków
1-2 łyżeczki suszonego oregano
kulka mozzarelli

Na placku rozprowadzić sos, zostawić margines na brzegu.
Posypać drobno pokrojoną cebulą i oregano.
Rozłożyć kawałki pokrojonych boczniaków.
Piec ok. 30 minut w temp. 180 stopni C.

Pod koniec pieczenia rozłożyć plastry mozzarelli na wierzchu placka.

Podawać gorącą. Świetnie sprawdza się jako kanapka do pracy bez konieczności odgrzewania.



Kulinarnie z literatury i filmu














------------
Podobne:
Wytrawny rogal z wędliną i serami
Zapiekanka "nawinie" z dynią
Szybka zapiekanka naleśnikowa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.