poniedziałek, 11 maja 2015

Sernik na jogurtach greckich z mango i melisą

Dziś piekłam na zamówienie :) Padały propozycje sernika, ciasta tureckiego ze szpinakiem, jakiegoś mokrego ciasta. W końcu stanęło na tym, że ma być niespodzianka. Postanowiłam wszystko połączyć i wyszło mokre ciasto na jogurtach, a zamiast szpinaku użyłam melisy cytrynowej, ale w zdecydowanie mniejszej ilości ;)


Klasyczny sernik na jogurtach greckich piekłam na Wielkanoc. Dziś zrobiłam z dodatkami i ze spodem z biszkoptów.



Składniki:


12 okrągłych biszkoptów
6 jajek
3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy (8 g)
3 duże jogurty greckie
3 budynie śmietankowe (po 64 g)
3/4 szklanki oleju
ok. 50 g suszonego mango
kilkanaście liści melisy cytrynowej




  1. Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Ułożyć na nim biszkopty.
  2. Białka oddzielić od żółtek.
  3. Żółtka utrzeć z cukrami.
  4. Dodać jogurty greckie. Zmiksować.
  5. Wsypać budynie i wlać olej. Zmiksować masę.
  6. Dodać pokrojone mango. Wymieszać.
  7. Białka utrzeć na sztywną pianę.
  8. Pianę dodawać stopniowo do masy jogurtowej i dobrze mieszać.
  9. Przelać masę na biszkopty.
  10. Na wierzchu ułożyć liście melisy cytrynowej.
  11. Piec sernik ok. godziny w piekarniku nagrzanym do ok. 180 stopni C.
  12. Delikatnie wyjąć ciasto z formy i odstawić do całkowitego ostygnięcia.



Wiosenne słodkości!Fabryka sernikafabryka sernika

2 komentarze:

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.