niedziela, 31 maja 2015

Chipsy szałwiowe i masło szałwiowe

Chipsy z szałwii lekarskiej mogą być dekoracją dań lub dodatkiem smakowym do nich. Robi się je niecałą minutę, więc warto spróbować :) Smażysz kotlety? Wrzuć kilka liści na patelnię. Przygotowujesz masło szałwiowe do polania potrawy? Zamiast wyrzucać liście, zostaw je do skonsumowania.






Składniki:



Chipsy
liście szałwii (3-6 na osobę)
tłuszcz do smażenia

Rozgrzej tłuszcz (masło lub olej) na patelni. Ułóż rozłożone liście szałwii na rozgrzanym oleju. Smaż po kilkanaście sekund po każdej stronie. Wyłóż na papierowy ręcznik dla odsączenia z tłuszczu. I gotowe :)















Masło szałwiowe
liście szałwii
masło (najlepiej klarowane)

Rozgrzej masło na patelni. Wrzuć liście szałwii na patelnię. Smaż je chwilę i wyłóż. Gorącym masłem polej przygotowane danie, np. kopytka lub szparagi gotowane na parze.


 


Do przygotowania chipsów użyłam szałwii, którą przycięłam, by nie zakwitła, ale lepiej się rozkrzewiła.






Uwagi:
Pilnuj smażenia chipsów na maśle, by się nie spaliło na patelni. U mnie chwila, w czasie której sięgałam po aparat, sprawiła, że chipsy za mocno przypiekłam, a masło szałwiowe trzeba było przygotować jeszcze raz.
Trzymaj chipsy na wierzchu potrawy, nie przykrywaj ich niczym, a będą świeże i chrupiące.

Danie pachnące ziołami - wiosna 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Chętnie poznam Twoje zdanie na temat tego wpisu lub przepisu. Zostawisz kilka słów w komentarzu?
Dziękuję, również za lajki na fb oraz serduszka na Instagramie :-)
Komentarze z lokowaniem produktów nie będą publikowane.